בית ההשקעות תמיר פישמן: בהנפקות הציבוריות ברבעון השלישי גוייסו 4.3 מיליארד שקל

מתחילת השנה גוייסו 10.47 מיליארד שקל - מרביתם למגזר הנדל"ן * פועלים אי.בי.אי הוא החתם המוביל בשוק

בית ההשקעות תמיר פישמן פרסם היום סקירה, המרכזת את כל גיוסי ההון הציבוריים באמצעות מניות, המירים או אגרות חוב בשוק הסחיר ברבעון השלישי של השנה.

לפי בית ההשקעות, הרבעון השלישי של שנת 2006 היה רבעון פעיל בשוק ההנפקות, זאת למרות המלחמה בצפון וחופשת הקיץ. במהלך הרבעון בוצעו 28 הנפקות לציבור, לעומת 21 הנפקות ברבעון המקביל בשנה שעברה. 23 מהן הובטחו בחיתום.

סך ההון שגויס ברבעון החולף הסתכם בכ-4.3 מיליארד שקל.

ההנפקה הגדולה ביותר הייתה של הרבוע הכחול נדל"ן , שגייסה כ-911 מיליון שקל בהנפקת מניות, אג"ח להמרה ואג"ח. ההנפקה הקטנה ביותר הייתה של ליטו נדל"ן שגייסה 24.1 מיליון שקל בלבד.

בתמיר פישמן מצביעים על העובדה כי ברבעון האחרון נרשמה חולשה יחסית במספר ההנפקות הראשונות כאשר רק 3 חברות ביצעו הנפקת מניות ראשונה לציבור במהלך הרבעון החולף. זאת לאחר 11 הנפקות ראשונות לציבור בכל אחד משני הרבעונים האחרונים. שתי חברות שהשלימו הנפקות ראשונות לציבור הן מתחום הנדל"ן: רבוע כחול נדל"ן וריט 1 והשלישית היא מתחום הביומד ביוקנסל.

בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2006 בשוק החיתום בוצעו 92 הנפקות לציבור בהן גוייסו 10.47 מיליון שקל. בסיכום מגזרי, חברות מתחום הנדל"ן גייסו בהנפקות לציבור 2.881 מיליארד שקל ב-19 הנפקות, כ-66% מהיקף ההון שגוייס ברבעון החולף.

ההנפקה עם הביצעוים הגרועים ביותר הייתה של חברת גילץ שגייסה כ-121 מיליון שקל בהנפקת מניות, אג"ח להמרה וכתבי אופציה אותה הוביל פועלים אי.בי.אי. ניירות הערך שהנפיקה החברה הניבו תשואה שלילית של כ-10.7% מאז ההנפקה.

בחישוב התשואה ביום המסחר הראשון של ניירות הערך המונפקים הניבה הנפקת האג"ח וכתבי אופציה של בוימלגרין קפיטל את התשואה הגבוהה ביותר, כ-3.5%. את ההנפקה הוביל כלל פיננסים חיתום.

ההנפקה שהניבה את התשואה הגרועה ביותר ביום המסחר הראשון של ניירות הערך הייתה של גילץ שנפלה בכ-12.5%. את ההנפקה הוביל פועלים אי.בי.אי.

החתם מוביל בשוק

ברבעון השלישי הוביל פועלים אי.בי.אי 10 הנפקות והיה שותף בניהול בעוד 5 הנפקות. בסך הכל היה פועלים אי.בי.אי מעורב ב-15 מתוך 23 הנפקות בחיתום שבוצעו ברבעון. בפער ניכר אחריו ניצב כלל פיננסים חיתום שהוביל 4 הנפקות והיה שותף בניהול של עוד 3 הנפקות. כמו כן שימש כלל כיועץ/מפיץ ב-3 הנפקות נוספות. אחריהם ניצבים לידר הנפקות, הבינלאומי חיתום והראל חיתום שהובילו 2 הנפקות כל אחד.

החתם שהשיג את התשואה הגבוהה ביותר בהנפקות שניהל היה איפקס חיתום שהנפקה שהוביל הניבה תשואה של כ-4.2% נכון לסוף הרבעון השני. מנגד, החתם שההנפקות בניהולו השיגו את התשואה הנמוכה היה כלל פיננסים חיתום כאשר ההנפקות שהוביל הניבו תשואה ממוצעת שלילית של כ-1.7% נכון לסוף הרבעון.