ביה"ד: עובדי רשויות מקומיות המפוטרים בהליכי הבראה זכאים לדמי הודעה מוקדמת

חייב את עיריית לוד לשלם לעובדים שפוטרו במסגרת הליך הבראה דמי הודעה מוקדמת בגובה שתי משכורות

עובדי רשויות מקומיות המפוטרים בהליכי הבראה זכאים לתשלום דמי הודעה מוקדמת, בנוסף למענקי הסתגלות. כך נקבע בפסק דין מבית הדין האזורי לעבודה בת"א, שחייב את עיריית לוד לשלם לעובדים שפוטרו במסגרת הליך הבראה דמי הודעה מוקדמת בגובה שתי משכורות.

פסק הדין ניתן לבקשת הסתדרות המעו"ף וועד עובדי עיריית לוד, שעתרו לבית הדין בבקשה באמצעות עוה"ד זאב שצקי, לחייב את עירית לוד לשלם לעובדים הפורשים דמי הודעה מוקדמת.

עו"ד שצקי טען, כי מכוח הסכם ההבראה זכאים העובדים הפורשים למענק הסתגלות בגובה של חמש משכורות, אך עיריית לוד כללה בתוך מענק זה את חודשי ההודעה המוקדמת.

לפי הסכם ההבראה, זכאים העובדים הפורשים מכוח ההסכמים לתשלום בגין מספר חודשי הסתגלות לפי הוותק בעבודה. זכות זו, לדעת העובדים, הינה הטבת פרישה הנובעת מהרצון לעודד פרישה מרצון.

השופטת עליה פוגל קיבלה את עמדת העובדים וקבעה, כי העובדים שפרשו מכוח הסכם העבודה זכאים להודעה מוקדמת בת חודשיים בגין פיטוריהם, וזאת מעבר למענקי ההסתגלות שקיבלו. "עומדת לעובדים הפורשים זכות נוספת - ונפרדת לחלוטין מהזכות למענק הסתגלות - והיא הזכות להודעה מוקדמת על הפיטורים. בעוד הזכות למענק הסתגלות נובעת מהסכם ההבראה, נובעת הזכות להודעה מוקדמת מחוק מגן וגם מחוקת העבודה", קבעה.

בנוסף ביקר בית הדין בחריפות את התנהלות העירייה וקיבל את עמדת העובדים, לפיה העירייה הפרה את הסכם ההבראה כיוון שלא קיצצה ב-25% את שכר הבכירים, כפי שהתחייבה, אלא ב-10% בלבד. (ס.ק. 208/06).