עיקול על הזכויות בקבוצת כדורסל הנשים של הפועל ת"א - בשל תביעת הונאה נגד בעליה

בכך נענה ביהמ"ש לבקשתם של חנן שפירא ופרדריקה ברואנשטיין, שהגישו בסוף השבוע תביעה בכ-7 מיליון שקל נגד איש העסקים ניר גואז

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, חני הורוביץ, הטילה היום (ג') עיקול על סך של 6 מיליון שקלים על נכסיו של איש העסקים ניר גואז, ובכללם זכויותיו בקבוצת הנשים בכדורסל של הפועל ת"א, שבבעלותו ובבעלות רעייתו, אורלי. הקבוצה זכתה בשנה שעברה באליפות המדינה.

בכך נענתה השופטת לבקשתם של חנן שפירא ופרדריקה ברואנשטיין, שהגישו בסוף השבוע תביעה על סך כ-7 מיליון שקל נגד גואז. בכתב התביעה טוענים השניים, באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וערן שפינדל, כי גואז הונה אותם תוך שהוא גורם להם להעביר אליו מיליוני שקלים.

השניים טוענים כי גואז, המתגורר בקיסריה, הציג עצמו בפניהם כבעל עסקים חובקי עולם, ובכללם חברת אבטחה בינלאומית, וכנציג בישראל של ראשי משטרים אפריקאים. לדבריהם, גואז טען בפניהם עוד כי בעבר שימש כראש יחידת האבטחה של ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין.

שפירא, בעל קשרי מסחר עם אלבניה ומקדוניה, העוסק בייעוץ למשרד המסחר והתעשייה, וברואנשטיין, גמלאית שעלתה לפני כשנתיים מבלגיה, טוענים בכתב התביעה כי על סמך מצגי השווא שהציג להם גואז העבירו לידיו מיליוני שקלים, ובתמורה אמור היה גואז להשיג ביטוחים וערבויות בנקאיות בסך כולל של כ-50 מיליון אירו לטובת פרויקטים של בנייה ותשתית באלבניה ומקדוניה. עוד נטען כי גואז פיתה את השניים להעביר אליו 140 אלף דולר עבור רכישת יהלומים בקונגו. לטענתם, גואז לא עמד בהתחייבויותיו כלפיהם.

באחרונה, טוענים התובעים, לאחר שגילו כי גואז פועל על מנת להבריח את נכסיו ואת כספם לחברה בבעלותו בחו"ל, החלו בחקירה נגדו, שבעקבותיה נעלמו עקבותיו.

מהחקירה עלה, כך על-פי התביעה, כי לפני מספר שנים נתבע גואז בגין מכירת אגרות חוב מזויפות של מדינה דרום אמריקאית, וכי באחרונה נפתחו נגדו תיקים בגין מתן המחאות ללא כיסוי בסכום של 1.7 מ' שקל.

השופטת הורוביץ הורתה על עיכוב יציאתו של גואז מהארץ. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 914/06).