מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, צפויה להגיע היום לישראל במסגרת מסעה במזרח-התיכון

בימים האחרונים הודיעו גורמים במשרד רוה"מ כי ישראל דוחה את הדרישה "לחזק את שלטונו של אבו-מאזן" בטענה ש"הוא לא מעוניין לקחת אחריות ולהנהיג"

מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, צפויה להגיע הערב לישראל במסגרת מסעה במזרח התיכון.

בצהריים אמורה רייס להיוועד עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן, ולאחר מכן מתוכננת לה פגישה עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט. בימים האחרונים הודיעו גורמים במשרד ראש הממשלה כי ישראל דוחה את הדרישה "לחזק את שלטונו של אבו-מאזן", בטענה ש"הוא לא מעוניין לקחת אחריות ולהנהיג את העם הפלסטיני".

במהלך סיורה של רייס במזרח התיכון תיוועד מזכירת המדינה גם עם שרי החוץ של מצרים ירדן, ושרי החוץ של 6 מדינות מהמפרץ הפרסי. מזכירת המדינה צפויה לדון איתם בחידוש המשא ומתן עם ישראל ובפעילות אפשרית לריסון מלחמת האחים בין חמאס לפתח' ברשות הפלסטינים. את ביקורה תחתום רייס בסיור בשטחי הרשות הפלסטינית.

דיווח: דיסקין נפגש בחשאיות עם שרי חוץ ערביים

ובתוך כך דווח השבוע בכלי תקשורת ערביים כי ראש השב"כ, יובל דיסקין, ערך באחרונה פגישה חשאית בעקבה עם ראשי המודיעין של מצרים, ירדן וכמה ממדינות המפרץ. על-פי הדיווח, הבכירים התמקדו בפגישה בשאלת הקמתה של ממשלת אחדות פלסטינית, בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, ובאיום הציר הקיצוני בעולם הערבי - סוריה, איראן, חיזבאללה וחמאס. מהפרסומים עולה כי מצרים, ירדן ומדינה מהמפרץ הביעו התנגדות לכך שאיש חמאס יעמוד בראש ממשלת אחדות פלסטינית