נדחתה בקשת רו"ח בר-לב לתוספת שכ"ט כמנהל הבנק למסחר

בר-לב נימק את בקשתו בכך שהעבודה בתיק עלתה בהרבה על הצפוי * ביהמ"ש: "לעיתים תיק פלוני סבוך משנצפה מלכתחילה, ועל בעל התפקיד לקחת אפשרות כזו בחשבון"

שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, דחתה את בקשתו של רו"ח יהודה בר-לב, אחד משני מנהליו המיוחדים של הבנק למסחר, לפסוק לו תוספת של כ-3.8 מיליון שקל לשכר טרחתו, בנוסף לכ-5.28 מיליון שקל שקיבל עד כה.

בר-לב ביקש תוספת מאמץ מיוחד בסך של כ-942 אלף שקל ועוד כ-2.9 מיליון שקל בגין החקירות, מעבר ל-540 אלף שקל ששולמו לו. בר-לב נימק את בקשתו בכך שהעבודה בתיק היתה חסרת תקדים בהיקפה ועלתה בהרבה על הצפוי, בעיקר בנוגע לחקירות. לדבריו, לו היה זוכה לשכ"ט "צנוע" של 100 דולר לשעה, היה שכרו גבוה בהרבה.

כונס הנכסים הרשמי, ועדת הביקורת, בנק ישראל והנושים התנגדו לשכר המבוקש. השופטת אלשיך קבעה כי ההתנגדות הגורפת מציבה מכשול קשה, וכי היא לא השתכנעה שהמקרה הנדון מצדיק שימוש בסמכותה לאשר שכ"ט גבוה יותר, בלתי מוסכם ועולה בהרבה על ההסכמות הקודמות.

השופטת ציינה, כי כין אין זה חריג ששכ"ט לבעל תפקיד נמוך בהרבה משכ"ט המקובל לפי שעות, וכי לו היו מיושמות התקנות, הרי ששכ"ט של בר-לב היה נמוך בהרבה משקיבל.

לדבריה, בשום פנים ואופן אין שכ"ט המוסכם הופך לנקודת מבוא בלבד, וכי הסכמת בר-לב למסגרת השכר היוותה תנאי הכרחי וראשוני למינויו. השופטת גם ציינה כי לעיתים תיק פלוני סבוך משנצפה מלכתחילה, ועל בעל התפקיד לקחת אפשרות כזו בחשבון. (פש"ר 1398/02).