הרמטכ"ל הדיח לאלתר את האלוף רון-טל במכתב שנשלח על ידי שליח מיוחד לביתו

בנימוקו כתב חלוץ כי הדרך שבה רון-טל השמיע את דבריו פסולה וחמורה, היות והיא עוסקת בנושאים פוליטיים ומדיניים * בשבוע שעבר נפגש האלוף רון-טל עם יו"ר האופוזיציה וראש הליכוד, בנימין נתניהו

הרמטכ"ל, רב-אלוף חלוץ דן, הדיח הערב את מפקד זרוע היבשה לשעבר, האלוף יפתח רון-טל משירותו בצה"ל. זאת לאחר שהאלוף מתח ביקורת חריפה על תפקודו של חלוץ, ראש הממשלה, אהוד אולמרט והתבטא נגד תכנית ההתנתקות.

במכתב שנשלח הערב על ידי שליח מיוחד לביתו של רון-טל הורה הרמטכ"ל על שחרורו של האלוף לאלתר. בנימוקו להחלטה כתב חלוץ כי הדרך שבה בחר רון-טל להשמיע את דבריו פסולה וחמורה, היות והיא עוסקת בנושאים פוליטיים ומדיניים כולל ביקורת פומבית על ממשלת ישראל והעומד בראשה.

רון-טל: "ישראל נחפזה להילחם מבלי לבחון חלופות אחרות"

הבוקר טען האלוף בראיון לגלי צה"ל כי ישראל נחפזה להילחם מבלי לבחון חלופות אחרות. "העיסוק הממושך ביישום תכנית ההתנתקות מנע מהצבא להתכונן מלחמתית", אמר האלוף. "הצבא הקדיש מרבית זמנו להכנות להתנתקות ולכן היתה פגיעה באימונים ברמה כזו שהיה צריך להוריד חלודה בימים הראשונים למחלמה".

האלוף, שצפוי לפרוש מצה"ל בשבועות הקרובים, כבר קרוב לשנה נמצא בחופשה מהצבא, הוסיף כי תכנית ההתכנסות, שאותה הציע ראש הממשלה, אהוד אולמרט, "עלולה לסכן את ביטחון המדינה". לדבריו אין לוותר בהתנדבות על שטחים במדינה - ללא כל קשר לתוצאות הלחימה.

רון-טל נפגש בשבוע שעבר עם נתניהו

בתוך כך, בשבוע שעבר נפגש האלוף יפתח רון-טל עם יושב ראש האופוזיציה וראש הליכוד, בנימין נתניהו. לטענת מקורביו של נתניהו הפגישה עסקה בעניינים בטחוניים בלבד. המהלך אורגן על ידי הדוקטור עוזי ארד, המקורב לנתניהו.