"פשוט טמטום ויהירות של מנצח"

כעסתם עליו, אהבתם אותו, שמחתם שהוא נלכד, חשבתם שעושים לו עוול * השליח המיוחד של "גלובס" לנמיביה תיעד את ההסתבכות החדשה של קובי אלכסנדר והגולשים ב"גלובס און ליין" online הגיבו * ליקטנו עבורכם את התגובות הזועמות, השנונות והמבריקות ביותר * כנסו!!!!!

"צריך להוריד בפניו את הכובע על היכולות העסקיות שלו ואז לשלוח אותו לכלא להרבה זמן"

"במקום לומר תודה למשקיעים שהביאו אותו לעושרו המופלג הוא בא וגונב מהם"

"הוא היה צריך להיות תרנגול כפרות של כולם רק בגלל שהוא ישראלי ודמו זול"

"כל אחד היה בורח אם הייתה מחכה לו גיליוטינה בצורה של 25 שנות מאסר"

"בסך הכל קובי נתן לבעלי המניות ביצועים מדהימים אז קצת פרגון לא יזיק"

"יש פה אנשים ששמחים לאידו של אלכסנדר כי הם פוטרו על ידו"

"לאמריקנים יש מנטליות אחרת מאשר לישראלים בכל מה שקשור בכסף - הם לא אוהבים שמשטים בהם וגונבים אותם"

"אלכסנדר גרם להוצאת שם רע לישראל ועליו לשלם על כך"

יזם מדהים אבל זייפן

נכון שאלכסנדר הוא יזם מדהים שהרים את קומברס לעסק גלובלי. אבל מי שאומר שהבקדייטינג לא פגע בבעלי המניות - לא ממש מבין. הקצאת מניות במחיר נמוך מלאכותית, מדללת את בעלי המניות הקיימים ופוגעת במישרין בשווי אחזקותיהם בחברה. העובדה שהדבר נעשה תוך זיוף (אין מילה אחרת) של מועד ההקצאה - גורמת גם לחוסר שקיפות, שגם היא פוגעת בבעלי המניות. כנראה שאלכסנדר התעשת והבין את הטעות שעשה כשברח, והוא מתחיל להתגונן (באיחור רב). חבל. (אחד שיודע)

פולחן אישיות תמוה

קובי אלכסנדר פגע באופן מובהק במשקיעים של קומברס. הוא ניצל פירצה ועל בסיסה ביצע הונאה. אם אתם בעלי מניות של קומברס - נפגעתם. אם אופציה ששווייה 'האמיתי' הוא 100 דולר ניתנה ב-80 דולר, לחברה נגרם נזק של 20 דולר. בעלי המניות התמימים שרכשו מניות במחיר מלא נפגעו. בנוסף מה זה כל פולחן האישיות של קובי אלכסנדר? זו חברה מאוד מוצלחת עם מנהלים מוכשרים שפעלה בזמן הנכון. הוא בעיקר ניהל את הקשר עם שוק ההון. האם בזכות שוק ההון החברה הצליחה? (DX)

מישהו אמר אנרון?

כל היח"צנים והחברים, שוכחים שקובי מואשם גם על המצאת 50 אנשים פיקטיביים, שקיבלו אופציות כביכול. אחר כך אופציות אילו הוענקו לכל מיני מקורבים ואולי גם לקובי עצמו. זו ההאשמה העיקרית, ועליה (לא רק על הבקדייטנג) קובי עלול להיכנס ל-20 שנה. זו כבר הונאה לשמה. אם נקבל את הצעת הכותב המלומד - קובי כבר היה יכול לזייף לגמרי את התוצאות, ואז המניה הייתה באמת עולה, ובעלי המניות היו מרוויחים עוד יותר! אני חושב שכמה משקיעים באנרון היו מעירים משהו על הכתבה. (משקיע תמים)

אין לו זכות לגנוב

דבר ראשון ההוצאה לא נחסכת בספרים, כי אין הוצאה רק ביאור שלא מעניין אף אחד. דבר שני אומנם לפי הדוגמה שלך דולר זה לא הרבה כסף אבל קומברס חילקה למעלה מעשרים מיליון אופציות. גם אם מר אלכסנדר יצר ערך של 4 מיליארד דולר זה לא אומר שיש לו הזכות לגנוב ממשקיעים 40 מיליון, בטח לא על ידי יצירת עובדים פיקטיביים. צריך להוריד בפניו את הכובע על היכולות העסקיות שלו ואז לשלוח אותו לכלא להרבה זמן. (אבירם)

מזל שהאמריקנים לא כמונו

מזלם של האמריקנים שהם לא כמונו. אם מישהו מחפש את סוד ההצלחה של הכלכלה והתרבות הכלכלית האמריקניים, הנה הצעה לאחת האפשרויות: מדינה יחסית חופשית מאוד, מותר לעשות כל מה שאתה רוצה, אם תעשה מיליארדים יסגדו לך, ויאפשרו לך לעשות תרגילים מתרגילים שונים ומשונים.

אם חס וחלילה תיתפס בהתנהגות לא כשרה, לא יהיו עליך רחמים וידרסו אותך. המושג אחריות למעשיך מקבל שם משמעות מעשית וברורה. אחת הסיבות לכך שאנו לא מצליחים להתרומם כלכלית עד לאן שיכולנו להגיע זה בדיוק זה: תרבות הקריצה, אכיפת החוק הסלקטיבית, הסגידה לכסף והנכונות לדרוס למענו כל דבר וכל אדם. זה מה שעושה את אמריקה למה שהיא (כלכלית. אני לא מדבר תרבותית ופוליטית), ומה שמשאיר אותנו כמדינת עולם שלישי.

לטעון שאלכסנדר עשה מה שעשה לטובת המשקיעים זה אפילו לא בדיחה גרועה. האיש הוא אמן גיוסי ההון ויכולתו לגייס סכומי עתק מהמשקיעים בנאסד"ק היא זו שהקפיצה את קומברס קדימה. אז במקום לומר תודה למשקיעים שהביאו אותו לעושרו המופלג הוא בא וגונב מהם. (שאול)

הוא ישלם עבור כולם

כולם פה מפרגנים טיפוסיים. זה שהוא עשה דברים לא חוקיים זה ברור אבל כמותו עשו עוד כנראה כמה אלפי מנהלים. אז הוא צריך לשלם על זה אבל מכאן ועד סקילה טוטלית המרחק רב. הוא הולך לשלם עבור כולם למען יראו ויראו. בסך הכל קובי נתן לבעלי המניות ביצועים מדהימים אז קצת פרגון לא יזיק. אתם עוד תראו כמה מנהלים עשו בדיוק אותו דבר. (המהורהר)

העביר זקנה את הכביש

מאמר מצוין שכדאי ללמוד ממנו איך פועל הלך המחשבה בחברה הישראלית. "הוא בחור נהדר, תמיד הוריד את הזבל והעביר זקנות את הכביש - גם בניגוד לרצונן. אז הוא מעד - מה קרה?". הרחמנות הזו היא הסיבה העיקרית לשחרור עברייני תנועה לכביש, לקידום קצינים כושלים, לחנינת בעלים מכים. כך עובדת החברה הישראלית וכך היא נראית. (כסת"ח)

האנשים הפשוטים הפסידו

הרבה מהכסף שהושקע בקומברס הוא כסף של קרנות נאמנות וקופות גמל שבסופו של דבר שייך לעמיתים בני המעמד הבינוני והנמוך, או למשקיעים קטנים שרצו לעשות קצת כסף. מדוע אתה חושב שלמר אלכסנדר מותר לחלק לעצמו ולעובדיו בארץ ובחו"ל אשר רבים מהם משתכרים עשרות אלפי שקלים/ דולרים, אופציות בתוך הכסף על גבם של פקידים פשוטים ועובדי כפיים שכספי החסכונות שלהם מושקעים, בדרך כלל ללא ידיעתם ושליטתם, בחברות כמו קומברס? (נש)

ממי הוא קנה את המוסך?

לא כל יום באים משקיעים לנמיביה ועוד עם ארנק כל כך פתוח. עליו לקנות במחיר מופקע עוד עסקים פרטיים של בכירים בשלטון והוא מסודר. דרך אגב, מי היה הבעלים הקודם של המוסך אותו קנה? (צבי)

תבנית ברורה של טריקים

התנהלותו עכשיו מעידה שהאמריקנים צודקים בהאשמות. בלי קשר לפרטי העבירות, אנחנו רואים תבנית ברורה של טריקים "חוקיים" או "אפורים" שגם מסעודה משדרות מריחה אותם מקילומטר - אוסף כתבות יחצ"ניות, בריחה לארץ מפלט שכוחת אל, קניית נכסים במחיר תמוה בארץ המפלט, ניסיונות שוחד לכאורה ועוד. (אנונימי)

דמגוגיה שניזונה מבורות

רמת הדמגוגיה, הניזונה מבורות, פשוט מדהימה. לכל הכותבים והמגיבים - נא בידקו מי הרוויח מהעבירות המיוחסות לאלכסנדר, ולמה נקטה קומברס (ועוד אלפי חברות אחרות) בצעדים אלו, למרות אי חוקיותם.

בתור פתיח - לפי התובע האמריקני, אלכסנדר הרוויח כ-5% (מכלל הונו) בשל הבק-דייטינג. נראה לכם שהוא פיננסייר כל כך גרוע שיעשה מעשה פלילי בשביל פיצוחים כאלה (בקנה מידה שלו)? (אלון)

הפכו אותו לאל קפונה

הוא עשה מה שעשו כולם ואף אחד לא עומד לדין בגלל זה. זה היה מקובל שם לעשות דברים כאלה. אלפי מנכ"לים נהגו לעשות כך ובמקרה הגרוע ביותר שילמו כופר והעסק נסגר. אלכסנדר הבין שבמקרה שלו זה לא יגמר טוב ומכינים נגדו תביעה, עם סעיפי אישום כבדים שיכולים לתקוע אותו לכלא לשארית חייו כאילו היה פושע רוצח אנס או מרגל. הוא כבר מכיר את הכלא ואת שיטת הענישה האמריקנית - אם אתה נופל לידיים שלהם הם טוחנים אותך עד הסוף. פשוט לא בא לו להיות פולארד השני שיושב בכלא כבר 21 שנים רק בגלל שהוא יהודי ואף אחד לא מעיז לחלץ אותו משם. האיש ברח כדי להציל אותו "מהצדק" האמריקני שעמד לטחון אותו ולהפוך אותו לקציצה. שם זה לא ישראל. בישראל הוא היה מקבל קנס או עבודות שרות והמשפט היה נמשך אולי 10 שנים. בזמן הזה או שהפריץ היה מת או שהסוס היה מת כמו שאומרים. לא היה לו מה להפסיד ולכן ברח. כל אחד היה בורח אם הייתה מחכה לו גיליוטינה בצורה של 25 שנות מאסר. בקיצור הפכו אותו שם לאל קפונה או לאחד מהקאפו של המאפיה. (מיקו מילושביץ)

תרנגול כפרות של כולם

כמו שנאמר במקורות: לא העכבר גנב אלא החור גנב. הייתה שם פירצה במערכת החוקים והפיקוח והרבה מנכ"לים ניצלו את זה מבלי שזה ייחשב פשע. לכן אלכסנדר צריך להישפט לאור עובדה זאת כי בפועל זה הפך להיות נורמה כשהשלטונות העלימו או עצמו עין. עכשיו פתאום התעוררו שם והחליטו להוריד פטיש גדול על הראש של מי שייתפס. עד היום נתפסו אולי כמה אבל רק אלכסנדר עמד להיכנס לכלא. כל היתר טופלו ביד עדינה והוא היה צריך להיות תרנגול כפרות של כולם רק בגלל שהוא ישראלי ודמו זול והוא לא מקושר לכל מיני מקומיים בעלי השפעה. (רבי הילל)

כואב לי הלב עליו

אוי כמה שכואב לי הלב עליו. לא היה חסר לו כלום! פשוט טמטום ויהירות של מנצח. אני מאחל לו שיגמור את הסיפור הזה מהר מאוד ושמשמיים יחוסו עליו ואני מבקש מכולכם, בימים הנוראיים, להתפלל למענו הגם שטעה שייסלח לו! ותזכרו "בנפול אויבך אל תשמח". יש לנו נטייה לשמחה לאד צריך להתגבר עליה ולאחל לו את כל הטוב שבעולם. (מיכאל ר)

עבדים של בעלי ההון

זו עוולה מוסרית שחברה מפטרת עובדים כשבאמתחתה 2 מיליארד דולר בבנק, ומשום מה אף אחד לא טורח להעלות את הנקודה הזו. לצערי, אתה צודק ורוב העובדים ממש לא חושבים על זה. הם כבר סוממו, הם עבדים נרצעים של בעלי ההון והולכים שבי אחריהם. כך גם הפוליטיקאים ואנשי ציבור אחרים. (עובד קומברס)

קורבן לאנטישמיות מודרנית

לפי השקפת עולמכם אם בקופת החברה יש מיליארד דולר והיא מפסידה אז אין בעיות, מכסים את ההפסד מקופת המזומנים והולכים לישון. אבל גם אדם פרטי לא אוכל את החסכונות שלו ולמרות שקיבל כסף בירושה יוצא כל יום לעבודה. אותו עקרון חל גם על חברה עסקית ולכן אין שום סתירה בין זה שהיה להם מיליארד בקופה ולבין זה שחברה חייבת להציג רווח תפעולי, אחרת אין לה זכות קיום.

יש פה אנשים ששמחים לאידו של אלכסנדר כי הם פוטרו על ידו. אלה שרודפים אחריו לא עושים זאת בגלל שהוא ניצל עובדים, הם עושים את זה ממניעים אחרים לגמרי. הם רודפים אחריו בגלל שהוא ישראלי יהודי. אחרי סתם יהודי אי אפשר לרדוף כי זאת אנטישמיות בוטה אבל אחרי ישראלי מותר. (יצחק מרקס אנגלס)

שיקנה את בית המשפט

לפי החוק בנמיביה, לא ניתן להסגירו. קובי אלסנדר קיבל עצה משפטית לפיה הוא יכול לחיות שאדם חופשי בנמיביה, שכן לפי החוק המקומי לא עשה דבר, ובהעדר הסכם הסגרה, לא ניתן לעשות כלום. השאלה המעניינת היא אם לאחר שנחתם הסכם הסגרה בין ארה"ב לנמיביה במיוחד עבורו, יתיר בית המשפט העליון בנמיביה להסגירו. תזכרו שקובי אלכסנדר אדם עשיר מאוד שיכול לשכור עורכי דין טובים ולקנות את בית המשפט שם על כל שופטיו. (ב.ק.)

לא התייצב לדיון

קובי אלכסנדר, שתאוות הבצע שלו העבירה אותו על דעתו עד כדי כך שהוא שכח שאמריקה זה לא ישראל. על פשעי צווארון לבן יושבים בכלא, ולא פוטרים אותך בסתם איזשהו כופר. מה היה חסר לו שהיה צריך להגיע למצב

כזה? הוא ייקח את המיליונים לקבר? יאכל 200 קילוגרם קוויאר? ייסע בו זמנית ביותר ממכונית אחת? יישן בו זמנית בכמה חדרי מלון מפוארים? הכותב הנכבד שכח שמר אלכסנדר לא סתם נרדף אלא משום שנמלט מלהתייצב לדיון בעניינו. (Huxhna)

פשע של הצווארון הלבן

בסך הכל האמריקנים עצרו פושע, אמנם לא פושע פלילי או רוצח אבל בהחלט פושע של הצווארון הלבן - אדם רודף בצע אשר לא הסתפק במיליונים שהרוויח. גנב מתוחכם אשר גנב ממני וממך. שמחתי מאוד כששמעתי על מעצרו כי מקומו בבית הכלא. לאמריקנים יש מנטליות אחרת מאשר לישראלים בכל מה שקשור בכסף - הם לא אוהבים שמשטים בהם וגונבים אותם. למה הוא ברח?היה יכול להסגיר עצמו ולהכות על חטא! בגללו החלו האמריקנים גם לבדוק חברות אחרות ואכן מצאו. אלכסנדר גרם להוצאת שם רע לישראל ועליו לשלם על כך. (Big Gun)