ביהמ"ש ביטל זכייה במכרז בהיקף 22 מ' ש' של "יפה נוף"

זאת, כיוון שהחברה הזוכה רכשה את מסמכי המכרז 24 שעות לאחר המועד הרשמי בו אמורה היתה להסתיים מכירת המסמכים

בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה ביטל בארחונה בפסק דין את זכיית חברת התשתיות י. זאבי במכרז בהיקף 22 מיליון שקל שפירסמה חברת התשתיות העירונית בחיפה "יפה נוף". זאת, כיוון שהחברה רכשה את מסמכי המכרז 24 שעות לאחר המועד הרשמי, בו אמורה היתה להסתיים מכירת המסמכים. בכך קיבל בית המשפט את עתירת חברת אחים בן רחמים. בית המשפט הכריז בהחלטתו כי חברת אחים בן רחמים היא הזוכה במכרז.

בעתירתה טענה אחים בן רחמים, באמצעות עוה"ד עפר רון ואריאל פלביאן, כי

י. זאבי רכשה את מסמכי המכרז אחרי שהיה ברור מי הם הקבלנים המשתתפים במכרז, בניגוד לכללי המכרז, מבלי שהתקיים כל דיון בנושא ומבלי שהוגשה בקשה להארכת מועד. בכך, לדבריה, הופרו תנאי המכרז הבסיסיים.

בית המשפט קבע בהחלטתו כי הוא מקבל את העתירה לאור הנטייה שהתקבעה באחרונה להקפיד מאוד בדיני המכרזים ובאופן התנהלות המכרז, בלא לאבחן דווקא בין תנאי מהותי לתנאי טכני, ולשמור על הפשטות ועל דרך המלך בקיום המכרז, על מנת למנוע תקלה וחשש להעדפה.

"בהסכימה למכור לחברת י. זאבי את מסמכי המכרז באיחור פתחה יפה נוף פתח למצב בלתי בריא אותו רצוי היה למנוע מראש. ברצותה, איפשרה זאת. ברצותה, היתה יכולה לסרב לכך...מכאן הפתח המסוכן, לאפשר זאת למכרים, מיודעים, מקורבים ומיוחסים, ולשלול זאת מרחוקים וחלשים. דבר זה, פתיחתו של 'מדרון חלקלק' יש, בצוק העיתים, כך נראה לי, למנוע", קבע בית הדין. (עת"מ 3303/06).