סנפרוסט ואהרון לימור עירערו על ההרשעה בפרשת קרטל הירקות

טוענים כי גזר דינם הינו החמור מבין כלל הנאשמים בגין אותה פרשה, אף שמלכתחילה לא ניצבו בראש רשימת הנאשמים בכתב האישום

סנפרוסט ומנכ"לה לשעבר, אהרון לימור, הגישו ערעור לבית המשפט העליון על הרשעתם בפרשת הירקות הקפואים. סנפרוסט ולימור הורשעו בכך שהיו צדדים להסדר כובל בתחום הירקות הקפואים. על סנפרוסט הוטל קנס בגובה 900 אלף שקל ועל לימור הוטלו שישה חודשי עבודות שירות וקנס של 250 אלף שקל.

סנפרוסט ולימור טוענים, באמצעות עוה"ד יוסי לוי ועופר קורלנדר, כי גזר דינם הינו החמור מבין כלל הנאשמים בגין אותה פרשה, אף שמלכתחילה לא ניצבו בראש רשימת הנאשמים בכתב האישום. לטענתם, נעשה עימם עוול קשה מנשוא, שכן העונשים שנגזרו עליהם לא עולים בקנה אחד עם היקפן המצומצם של העבירות בהן הורשעו, וזאת בהשוואה לנאשמים אחרים בפרשה שהורשעו בעריכת הסדר כובל בפרק זמן גדול יותר ולגבי היקף שוק גדול הרבה יותר.

לטענתם, בית המשפט התעלם מעובדה זו ובחר לבסס את גזר דינו על שורה של תביעות עובדתיות נעדרות כל בסיס ראייתי, ואילו נערכה השוואה בין כלל הנאשמים בתיק, המסקנה היתה כי אין לגזור בעניינם עונשים חמורים מאלה שהוטלו על שאר הנאשמים בפרשה.

עוד הם טוענים, כי במסגרת הטענות המקדמיות, הם טענו כי הסדרים שבוצעו על-ידם לא עומדים בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים, שכן בעניינם חל הפטור החקלאי הקבוע בחוק. בהתאם להוראות החוק, טענו, הסדר בין משווקים בסיטונות של תוצרת חקלאית, שכל כבילותיו נוגעות לאופן שיווק התוצרת החקלאית, לא ייחשב כהסדר כובל, ובתנאי שלא מדובר במוצרים שיוצרו מתוצרת חקלאית. בית המשפט המחוזי דחה טענה זו.

בערעורם, טוענים סנפרוסט ולימור כי פרשנותו הצרה של בית המשפט לא מתיישבת עם לשון החוק ועם תכליתו, לפיה נועד הפטור להקל על המגזר החקלאי, לרבות משווקיו, לאור אופייה וטיבה של התוצרת החקלאית.