קבוצת ברגרואין רכשה אמש מידי לואי נואי את המגרש שבבעלותו בשדרות רוטשילד 111 תמורת 30.25 מיליון דולר

זוהי עסקת ענק נוספת בשדרות רוטשילד בת"א בתוך 24 שעות; אתמול רכש ארקדי גאידמק ממזרחי-טפחות את מתחם צים ברחוב במחיר שיא של 26 מיליון דולר

עסקת ענק נוספת בשדרות רוטשילד בת"א בתוך 24 שעות - קבוצת ברגרואין שבבעלות המיליארדר האמריקני ניקולס ברגרואין שהונו מוערך בלמעלה משני מיליארד דולר רכשה אמש (צאת השבת) מידי לואי נואי את המגרש שבבעלותו בשדרות רוטשילד 111 פינת אלנבי תמורת 30.25 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס".

קבוצת ברגאויין למעשה ניצלה משבר שארע במשא ומתן שניהל נואי למכירת המגרש לקבוצה אחרת, לאחר שזו נכנסה לשלביה האחרונים, ובכך ביצעה 'מחטף' של העיסקה ברגע האחרון.

נואי המחזיק בחברת ריט לישראל רכש את המגרש לפני כ-10 שנים, בשתי עסקאות שונות. הוא קנה את המגרש באלנבי 109 מפרטיים, ואת המגרש באלנבי 111 מקבוצת סולל בונה. במגרש הכולל מבנה ישן המיועד להריסה, ניתן לבנות מגדל משרדים ומסחר עם אפשרות לדירות בקומות העליונות ומגורים, ב-32 קומות. בתחילה ייעוד המגרש היה למשרדים בלבד וזה שונה לאחר שנואי הגיש בקשה לשינוי התב"ע. עד כה שימש המגרש כמגרש חנייה פופולארי.

על פי ההערכות ברגרואין יבנה במקום כ-200 דירות יוקרה, מעל כשש קומות חנייה תת קרקעית הכוללות כ-600 חנויות. כן מעריכים, כי ברגרואין ישווק את הדירות לפי שווי של כ-5,500-6,000 דולר למ"ר.

זוהי העיסקה השלישית המשמעותית של הקבוצה בארץ. קבוצת ברגרואין (Berggruen) המהווה קבוצת השקעות פרטית בינלאומית החלה לפעול בישראל בינואר השנה. החברה חתמה אז על עסקת נדל"ן ראשונה, במסגרתה רכשה מאפריקה ישראל עשרות דירות יוקרה בפרויקט Savyon Tower ברמת גן בסך של למעלה מ-4 מיליון דולר. באחרונה רכשה חטיבת קרקע באיזור פרדס חנה כרכור תמורת כ-20 מיליון דולר. הקבוצה מנוהלת בארץ ע"י עו"ד יגאל צמח. את העיסקה ברוטשילד הוביל מטעמה עו"ד יצחק חג'ג ואת לואי נואי ייצג עו"ד יגאל ארנון.

לדברי צמח, "הנהלת החברה העולמית קיבלה החלטה אסטרטגית להשקיע בשווקים מתעוררים וכן בשוק הישראלי, תוך הבנה וידיעה של המורכבות האזורית. אסטרטגיית ההשקעה של הקבוצה בכלל ובשוק הישראלי בפרט ממוקדת השקעות לטווח הארוך תוך השבחת הנכסים, ולא בטווח המיידי".

קבוצת ברגרואין מבצעת השקעות בחברות מבוססות מבחינה כלכלית, אך ביצעה גם השקעות בחברות הנמצאות במשבר או בתהליכי הבראה. החברה אינה משקיעה בתחום הטכנולוגיה אלא ממוקדת בחברות מהכלכלה המסורתית הכספים ובנדל"ן מסחרי ולמגורים. בין ההשקעות הבולטות האחרונות של הקבוצה ניתן למצוא את חברת FGX העוסקת בייצור משקפי שמש, משקפי ראייה ותכשיטים; חברת BONDED SERVICES שהיא מהגדולות בעולם בתחום האחסון, האספקה והניהול לענפי הסרטים והמדיה; בחברת DESA הבינלאומית, המייצרת ומשווקת מוצרים ביתיים; בחברת TREATED WOOD PRODUCTS HOOVER שהיא הגדולה בארה"ב בתחום המוצרים מעץ חסין אש; בחברת המדיה הפורטוגלית MEDIA CAPITAL; ובחברת CELLO-GLASS שהיא מהגדולות בצפון-אמריקה בענף הדפוס.


הקבוצה פועלת בתחום האנרגיה החלופית ולאחרונה הקימה בהשקעה של מאות מיליוני דולרים את מפעל ייצור האתנול הגדול ביותר במערב ארה"ב. בסיסה של קבוצת ברגואין הוא בניו-יורק והיא מפעילה סניפים בלוס-אנג'לס, לונדון, ברלין, וינה איסטנבול ניו-דלהי ותל-אביב.


הקבוצה היא בעלת פעילות בינלאומית במגוון רחב של תחומים, ומנהלת נכסים פרטיים, מניות וקרנות בתחומים מגוונים הכוללים חברות מן הכלכלה המסורתית, נדל"ן אנרגיה ואומנות. היקף ההשקעות המנוהלות של הקבוצה עומד על מעל מיליארד דולר.