שוב שיבושים בטיסות לקרית שמונה: טמיר נתיבי תעופה משביתה הקו בעקבות סכסוך עם העירייה

לטענת טמיר, עיריית קרית שמונה מסרבת לתפעל את השדה למרות שהתחייבה לכך במכרז

טמיר נתיבי תעופה משביתה שוב את הטיסות לקריית שמונה בעקבות סכסוך עם עיריית קריית שמונה.

לטענת טמיר, שזכתה במכרז משרד התחבורה להפעיל את הקו לצפון הארץ, לאחר שארקיע ויתר עליו, עיריית קריית שמונה מסרבת לתפעל את שדה התעופה, וזאת למרות שהתחייבה לכך במכרז. עוד טוענת טמיר, שהעירייה מסרבת להעניק לה רשיון מפעיל, ועומדת על כך שתשתמש בשירותיו של מפעיל פרטי, ויקטור חג'ג', לו מתנגדת טמיר בטענה שהוא גובה סכום גבוה בעבור השירות.

יצוין, שאת רשיון המפעיל מעניק משרד התחבורה, באישור בעל הקרקע, שהיא העירייה. משרד התחבורה הודיע שהוא אינו מתנגד להענקת רשיון מפעיל שני לטמיר, אך העירייה מתנגדת לכך, ועומדת על כך שטמיר תשתמש בשירותיו של חג'ג'.

עוד טוענת טמיר, שהעירייה מינתה לתפקיד מנהל הטרמינל את דני מלכה, שהודח מתפקידו כמנהל חזות העיר, לאחר שנעדר ממנה בתקופת המלחמה. לטענת טמיר, היא מסוגלת לתפעל את השדה בעצמה.

לדברי מנכ"ל טמיר נתיבי אוויר, אודי טמיר, ראש העירייה, חיים ברביבאי, מונע מהחברה לפעול ומונע קיום של קו סדיר לאזור, ובמקביל ממנה מקורבים לו לתפקידים שונים. "לא ניתן ששיקולים אישיים של איש ציבור וחברי מועצת עיריית קריית שמונה, הפועלים בניגוד להוראות משרד התחבורה, יכתיבו את אופן התחבורה האווירית לצפון הארץ", אומר טמיר.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה, שטמיר זכתה במכרז על סמך נתונים שהיו ידועים לה מראש, וכי עתה היא מנסה להתחמק מהפעלת הקו בתירוצים שונים. עוד נמסר, שהעירייה דורשת מהממשלה להתערב בנושא זה במהירות, ולממש את הבטחתה להעניק לה תקציב מיוחד של כמיליון שקל בשנה להפעלת הטרמינל.

באשר לטענות טמיר כנגד חג'ג' טוענת העירייה, שניתן היה לפתור את הסכסוך בשיחה פשוטה ובהסכמה על גובה הסכום שישולם לו.

ממשרד התחבורה נמסר, שמנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן, ינסה שוב לתווך בין הצדדים.