לבייב: "אולמרט לא צריך ללכת. לא מבין איך רה"מ שורד כאן, רק קם בבוקר וכבר מוזמן לחקירה"

"הרגולציות בלתי נסבלות - מי שקונה קרקע לבנייה צריך לחכות 10 שנים, עד שהעסקה לא כדאית"

"אהוד אולמרט לא צריך ללכת הביתה. חייבים לאפשר לו להוכיח את עצמו ולתת לממשלה להפיק לקחים מהמלחמה. מה הטעם להדיח? מי אומר לנו שהבא אחריו יהיה טוב יותר? בכלל, אני לא מבין איך ראש ממשלה בישראל יכול לשרוד במדינה כמו שלנו. הוא עוד לא קם בבוקר, וכבר מוזמן לחקירה".

כך אומר לב לבייב, המקורב מאוד לתנועת חב"ד הימנית, בהתבטאות פוליטית נדירה. לבייב דיבר עם השבועון החרדי "משפחה", במסגרת כתבה על פעילותו במדינות ברה"מ-לשעבר.

על מחדלי המלחמה בלבנון, אמר לבייב: "חייבים לעשות בדק בית איך הידרדרנו, והפכנו גוף מסורבל שאינו מסוגל לנוע. התגובה הצבאית היתה צריכה להיות קשה ומוחצת כבר ביום הראשון, וגם סיום המלחמה היה חייב להיות מהיר יותר".

בנוגע לפעילותו העסקית הענפה בחו"ל, כולל באמצעות אפריקה-ישראל, אומר לבייב: "אין ספק, שהתוצאות העסקיות בחו"ל טובות יותר ופיצול הסיכונים עדיף. אם היה מספיק טוב בארץ, אף אחד לא היה יוצא החוצה. הרגולציות הפכו את המצב בלתי נסבל.

"מי שקונה קרקע לבנייה, נגזר עליו להסתובב סביב עצמו עשר שנים. עד שהוא מקבל את האישורים, העסקה כבר אינה כדאית. אבל מה לעשות, אנחנו יהודים וחייבים לבנות את הארץ הזאת".

לבייב גם מותח ביקורת על מדיניותה של ישראל כלפי רוסיה: "ישראל פספסה הזדמנות ליצור ברית עם הנשיא, ולדימיר פוטין. הוא הושיט לנו יד כמה פעמים, ולא השכלנו להשיב לו יד בחזרה. איך אפשר לצפות מראש ממשלה לטפל בנושא כמו היחסים עם רוסיה, כשבכל שני וחמישי הוא מוזמן לחקירות אצל המבקר.

"אנחנו חייבים להבין את זה: יחסים בין מדינות משתפרים באמצעות מנהיגים שמשקיעים ביחסים. אבל עדיין לא מאוחר. אפשר לתקן. אני מסתובב בין מדינות, ונוכח לדעת כל פעם מחדש שדיפלומטיה נכונה מצילה חיים. אין מקום לבכות ולהתלונן שזה שונא אותנו וההוא לא אוהב אותנו".

לבייב, המממן לימודים תורניים לעשרות אלפי ילדים בחבר העמים, אומר עוד: "רק חינוך יהודי מסיבי יכול להציל את המדינה. אם נצליח לחבר את העם לשורשים, עשינו כבר חצי עבודה. שכל, ברוך ה', הקדוש ברוך נתן לנו בשפע. אבל יהודי שמתנתק מהמורשת שלו, אינו זוכה לסיוע משמים".