לא מעט בלוגרים ברחבי האינטרט זכו אתמול לפנייה מחברת twisted, חברת אינטראקטייב וייעוץ שיווקי. הרעיון הוא פשוט - אנחנו נעביר לכם חבילות מוצרים, אתם תתייחסו או לא, לפי ראות עיניכם, במה שנשלח אליכם.
המגמה הנ"ל כבר די מקובלת בעולם, שם הבלוגרים נחשבים כבעלי דעה, ויש מי שיקרא את שיש להם לומר, תוך התייחסות עניינית, אבל אצלנו, בישראל?
החבילה הראשונה שאמורה למצוא את דרכה לבלוגרים היא חבילת מוצרי טיפוח בשווי של כאלף שקלים. האם בלוגר, ודאי וודאי כזה שלא כותב תחת שמו האמיתי יתנגד לקבל חבילה שכזו? ספק רב.
שונא מתנות יחיה הוא בגדר ביטוי, אבל אין אדם שלא אוהב לקבל מתנות. לא נולד האדם שנותנים לו שי והוא יסרב ויאמר - "חלילה, למה לי לקבל את זה חינם". נהפוך הוא. הגישה היותר פופולרית היא "נותנים לך תיקח", וכך גם פה, היו כבר בלוגרים שאמרו - "מה אכפת לי? אני אקבל כרטיסים לקולנוע, מוצרים, סל הכל אני צריך לכתוב על זה".
האם באמת מדובר ב"סך הכל לכתוב על זה?" בלוגרים פופולריים זוכים להמוני הקלקות מדי יום, ונוצר דיאלוג ענייני סביב נושאי הכתיבה שלהם. האם פתאום נקבל את הפרסומות הסמויות מושחלות בין השורות? במקום בחורה שתספר על הדייט הראשון שלה, פתאום כדרך אגב גם נדע באיזה בושם היא השתמשה?
כפי שבטלוויזיה לא יודעים להסוות את הפרסום הסמוי, סביר להניח שגם בבלוגים יהיה קשה להסוות אותן. תמיד אפשר לצפות מהכותב שיתן גילוי נאות, אבל ברגע שהקורא ידע שיש "ספונסר" מאחורי המלים, כנראה הוא יקרא את הבלוג בעין יותר בוחנת, במקרה הטוב, או יוותר על התענוג, במקרה הרע.
כך, אחרי שהטלוויזיה עמוסת פרסומות סמויות, העתונות מוצפת כתבות "מטעם", עכשיו הגיעה עת הבלוגים. אתיקה? את זה כנראה נאלץ להשאיר ללימודי תקשורת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.