ועדת השימור של עיריית ירושלים אישרה את תוכנית המתאר לרחביה

ועדת השימור של עיריית ירושלים אישרה את תוכנית המתאר החדשה לשכונת רחביה. התוכנית, שהכינו האדריכלים נחום מלצר וארי כהן, אמורה לתת תוקף סטטוטורי לרשימת בתים ובניינים טעוני שימור, הוראות בניין למה מותר ואסור לבנות במגרשים שונים, מגבלות קומות וזכויות בנייה. חלק ממטרת התוכנית הוא לשמר לא רק בתים, אלא גם את המרקם של השכונה שנבנתה כשכונת גנים.

לאור בקשת העירייה, הסכימה באחרונה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה להאריך את התנאים להוצאת היתרי בנייה בשכונה לפי סעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייה, כפי שנקבעו בהחלטותיה מיוני 2004 ומספטמבר 2005. זאת, למשך מספר שנים מיום הפרסום האחרון של הודעה זו, או עד מועד הפקדתה או דחייתה. פרסום הודעה זו מאפשר לרשויות להקפיא בנייה באזור, או להתנות תנאים, כדי למנוע מצב שבו יינתנו היתרי בנייה שיסכלו את מטרות תוכנית המתאר החדשה שמתגבשת לשכונה.

הוועדה החליטה להאריך את התנאים לשלוש שנים ליתר בטחון, למרות שהעירייה ביקשה הארכה לשנה אחת בלבד, שכן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה צפויה לדון בתוכנית בשבועות הקרובים. הוועדה ציינה, כי היא "רואה חשיבות להאריך את התנאים לאור הערכים הייחודיים של השכונה, וכדי לא לפגוע במגמות תוכנית המתאר לשכונה ותוכנית המתאר העירונית שבהכנה".