תביעת הגירושין הגדולה בהיסטוריה: אשתו של רומן אברמוביץ תתבע ממנו 10 מיליארד דולר

[ למדור עסקי ספורט ] מדובר במחצית מהונו של המיליארדר הרוסי, בעלי קבוצת הכדורגל צ'לסי

אירינה, אשתו של המילארדר הרוסי והבעלים של קבוצת הכדורגל צ'לסי רומן אברמוביץ', פתחה בהליכי גירושין ומתכוונת לתבוע ממנו סכום שיא של 5.5 מיליארד ליש"ט (כ-10 מיליארד דולר), מחצית מהונו של אברמוביץ'. כך מדווח הצהובון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד".

היחסים בין השניים עלו על שרטון בדמותה של דוגמנית בת 23 בשם דריה זוקובה, שאברמוביץ' בן ה-40 חפץ כנראה ביקרה לאחרונה. האשה החוקית, אירינה בת ה-39, אם חמשת ילדיו של אברמוביץ', לא מתכוונת לוותר וכבר שכרה צמד עורכי דין שנחשבים לקשוחים בבריטניה בדיני אישות. סכום השיא שנפסק עד כה בתביעת גירושין בבריטניה עומד על מיליארד ליש"ט.

אברמוביץ' ממוקם כיום מספר 11 ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם. מקור המקורב לחברת עוה"ד ששכרה אירנה אמר ל"ניוז אוף דה וורלד": "העניינים עברו מזמן את השלב של ניהול חקירה פשוטה. אירינה קשוחה ורוצה ת'כלס. זה לבטח יהיה תיק מורכב מאין כמותו, מאחר שבבעלות אברמוביץ עשרות רבות של עסקים, חשבונות, החזקות וקרנות".

אברמוביץ ואשתו כמעט ולא נפגשו בחודשים האחרונים. למעשה, הם ניהלו חיים נפרדים, מתוך שאיפה להסתיר עובדה זו מהתקשורת. לפי הידיעה בעיתון האנגלי, אירינה התכוונה "לעשות משהו" בנוגע לנישואיה לאברמוביץ עוד לפני שידעה על הרומן החדש שלו. זאת מאחר, שלא אהבה את נטייתו להקדיש את מלוא זמנו לעסקיו ולכדורגל, על חשבון הזמן איתה ועם ילדיהם המשותפים.

תעודת זהות - רומן אברמוביץ

אברמוביץ, 39, אינו רק הבעלים של קבוצת צ'לסי בליגה הבכירה באנגליה. למעשה, הוא הרבה יותר מכך.

האיש צבר את הונו מהשקעה בתעשיית הנפט הרוסית הפורחת, בשיתוף פעולה עם בוריס ברזובסקי, שהיה בשנות ה-90 האוליגרך (מתעשר חדש) החשוב ביותר ברוסיה. הצמד ברזובסקי-אברמוביץ רכש ב-1995 את חברת סיבנפט תמורת כ-120 מיליון דולר. ברזובסקי נמלט מרוסיה לגלות, ואברמוביץ נשאר לנהל את סיבנפט.

בשנה שעברה, סיבנפט נמכרה (לרוסנפט) והאחזקה של אברמוביץ ושותפיו קיבלה ערך של 7.5 מיליארד ליש"ט (כ-13 מיליארד דולר). הרוב הגדול של הכסף הזה ייכנס לכיסיו של אברמוביץ, שיש לו אחזקות נוספות בשווי כמיליארד ליש"ט בתעשיות אחרות ברוסיה, ביניהן מזון ותרופות. דיבידנדים אדירים במרוצת השנים מסיבנפט ומכירת אחזקות בחברות אחרות, כמו חברת אלומיניום, הוסיפו לנכסיו של אברמוביץ 2 מיליארד ליש"ט.

אברמוביץ, שמרבה לשהות בבריטניה, בביתו בבלגרייב בלונדון או באחוזתו בססקס, המשתרעת על 440 אקר (כ-1,700 דונם), לא שכח את מולדתו והעניק 200 מיליון ליש"ט למחוז צ'וקוטקה בסיביר הארקטית, מחוז שהוא המושל הרשמי שלו.

מלבד בתיו ברחבי העולם, אברמוביץ יכול גם להירגע על סיפון שלוש יאכטות, שהגדולה בהן היא פלורוס (72 מיליון ליש"ט), ולטוס בסמל הסטטוס האולטימטיבי של המיליארדרים: מטוס בואינג 737 פרטי.