מה שדיווח אחד יכול לעשות: אלרן השקעות הכפילה שוויה תוך 3 ימים

בתחילת השבוע שעבר הודיעה, כי היא בוחנת אפשרות להנפיק את אלרן נדל"ן בת"א * ביום חמישי הגישה טיוטת תשקיף להנפקת החברה הבת

בשבוע שעבר קיבלנו דוגמה מצוינת להשפעה של הודעות ספורות לבורסה על מחיר המניה. חברת אלרן השקעות דיווחה ביום ראשון (8 באוקטובר), כי היא בוחנת אפשרות להנפיק את החברה הבת אלרן נדל"ן (85%) בבורסה המקומית. במקביל הודיעה החברה, כי בכוונתה לבצע מהלך של BUYBACK בשיעור של עד 3.6 מיליון שקל, בטענה שאלרן השקעות נסחרת בדיסקאונט, ולכן קברניטיה ינצלו את המחיר הנוח על-מנת להגדיל את שליטתם. באותו היום ממש הודיעה עוד אלרן השקעות, כי היא מנהלת מו"מ להקמת מיזם ברוסיה, בהיקף של 33 מיליון דולר. במשפחת דנקנר, בעלת השליטה באלרן, לא תיארו לעצמם שהמניה תיתן כזאת הופעה יוצאת דופן במהלך השבוע, ובמיוחד בשלושת ימי המסחר הראשונים שלו.

ממניה אפורה הנסחרת במחזורים דלילים הפכה אלרן השקעות ללהיט התורן של מדד היתר, תוך שהיא מכפילה את ערכה בשלושה ימים בלבד. להבדיל ממניות שנסחרות במדד בלתי נזיל כמו היתר, שכל פעולת קנייה ומכירה מקפיצה או מנחיתה את מחירן, הסחירות במניה בשבוע האחרון הגיעה לפי 14 מהממוצע בשנה האחרונה והצביעה על ההתעניינות הגוברת במניה.

ההתעניינות שהמשקיעים גילו דווקא עכשיו, כמו גם העובדה שרק עכשיו הם "עלו על כך" שהחברה נסחרת בדיסקאונט, הן מפתיעות למדי. זאת, במיוחד בהתחשב בכך שרק לפני שלושה חודשים המשקיעים יכלו לקבל אינדיקציה לגבי שוויה של אלרן נדל"ן, ומכאן להסיק מהו תג המחיר האמיתי של החברה האם, אלרן השקעות.

הדברים אמורים בכך שבסוף חודש יוני דווח כי איזי שרצקי, בעל השליטה בחברת איתוראן, השקיע באלרן נדל"ן לפי שווי של 35 מיליון אירו. אם נניח לרגע לתג המחיר המדויק שהוצמד לחברה הבת, הרי שעדיין הבעת האמון מצידו של שרצקי, שהעשירה את קופת החברה ב-5.25 מיליון אירו עם אופציה ל-3.5 מיליון אירו נוספים, רק היא הייתה אמורה להזניק את המניה בעלייה. זאת, מאחר שהמהלך מרמז על קפיצת מדרגה בכל הקשור לעסקאות הנדל"ן אליהן תיכנס אלרן בעתיד, כדוגמת הפרויקט ברוסיה עליו דיווחה השבוע.

שוק ההון הגיב אמנם למידע, ובמהלך המחצית הראשונה של חודש יולי זינקה המניה בכ-60%, אולם במחצית השנייה של החודש היא התממשה, וחזרה פחות או יותר למחירה טרם ההכרזה על כניסת השותף. נציין עוד, כי מחזורי המסחר לא היו גבוהים במיוחד, ומכאן שבשוק ההון לא התרגשו יתר על המידה מהמידע החדש.

ביום חמישי האחרון הודיעה אלרן השקעות רשמית, כי הגישה טיוטת תשקיף של אלרן נדל"ן לרשות ניירות ערך, על בסיס דו"חותיה לסיכום הרבעון השני של השנה. במחצית הראשונה של השנה הסתכם מחזור המכירות של אלרן נדל"ן ב-26.6 מיליון שקל, והיא רשמה הפסד תפעולי בסך 220 אלף שקל.

למרות שטרם נקבע שוויה העתידי של אלרן נדל"ן, ניתן להעריך אותו בחישוב גס. שרצקי השקיע באלרן נדל"ן לפי שווי של 35 מיליון אירו, כאשר הנכס המרכזי של אלרן נדל"ן - האחזקה בחברת אטלס נכסים (15.4%), שהונפקה ב-AIM הלונדונית ונסחרת כיום לפי שווי של כ-280 מיליון דולר - נסחר אז לפי שווי הנמוך ב-60 מיליון דולר. בנוסף הודיעה באחרונה החברה על מו"מ לכניסה לשוק הנדל"ן הרוסי. מכאן, שהשווי העתידי צפוי לנוע סביב 200-250 מיליון שקל.