דויטשה בנק העלה מחיר היעד של כ"יל ל-26 שקל - שמרו על המלצת "קנייה" למניה

מציינים את ירידת מלאי פוטאש כסימן חיובי לביקושים * גם עליית מחיר הברום בשיעור מפתיע של 19% מגבירה את הצפי לביקושים * המעבר העתידי של כי"ל לשימוש בגז טבעי תגדיל את שורת הרווח

דויטשה בנק העלה היום את מחיר היעד למניית כי"ל שבשליטת החברה לישראל, ל-26 מ-24 שקל, גבוה בכ-19% מחיר הפתיחה למניה היום. בנוזף שמרו בדויטשה על המלצת "קנייה" למניה. הכותרת בסיקרתם מגדירה את כי"ל כפועלת ב"סביבה חיובית" כהגדרתם בהתייחס לרמות הביקושים בשווקים העולמיים כמו גם לצעדי יעילות בפעילות החברה שתחסוך בהוצאות.

אנליסטי דויטשה מתייחסים לעלייה בוודאות סביב פעילות פוטאש המחזיקה בכ-10% ממניות כי"ל, כמו גם העלייה בוודאות בשוק הברום. לדעתם ניתן כעת להרחיב את התחזית אל שנת 2007. בדויטשה צופים כי ה-EBITDA בשנה הבאה יגדל בשיעור של 16% ל-906 מיליון דולר.

מכיוונה של פוטאש רואים הכלכלנים של דויטשה סימן חיובי עקב ירידת המלאים מאז חתימת ההסכם מול הסינים. הם מציינים כי מחאי פוטאש עומדים כעת ברמת הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2005.

עוד מגזר חשוב עבור כי"ל, הברום, חווה עליית מחירים לאחרונה בשיעור של 19% שהוכרז עם חתימת הסכמים של Albemarle. העלייה עקפה את התחזיות המוקדמות שתפו עלייה מתונה יותר של עד 10%. לטענת כלכלני דויטשה עליית מחירי חוזי הברום מעידה על מגמת העלייה בצד הביקוש.

אם כבר מתבוננים אל עבר שנת 2008, בדויטשה מציינים כי מעבהר החברה להפקת אנרגיה על בסיס גז טיבעי מבסיס בנזין יהווה גורם משמעותי במרכיב הרווח של החברה.

לסיכום מציינים בדויטשה שרמת המכפילים של כי"ל נמוכה כעת ביחס לזו שתהייה בשנה הבאה כאשר, רווחי החברה יעלו. את הסיכון לחברה הם רואים מצידה של פוטאש שיתכן ותחווה ירידה בביקושים. בנוסף יתכן ויתברר כי צריכת הברום רגישה למחירו מעבר לצפוי והביקוש למוצר ירד בשל עליית המחירים המפתיעה.