עמותת אדם טבע ודין (אט"ד) פנתה לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה לצו ביניים נגד הפקדת תוכנית לחניון ל-2,000 כלי רכב במחלף שפירים במסגרת פרויקט נתיבי האגרה בכניסה לת"א. הפרויקט, המקודם בשיטת BOT, יעלה 500 מיליון שקל.
בהחלטה קודמת של ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית, בערר שהגישה אט"ד, נקבע כי יש להקים תחנת רכבת במקום לפני הפעלת החניון. לטענת אט"ד, ועדת המשנה קיבלה ערר של נתיבי איילון, לפיו הפקדת התוכנית לא תותנה בתחנת רכבת.
לדברי אט"ד, באמצעות עו"ד אלי בן-ארי, לפרויקט השפעה על הסביבה במיוחד בנושאי זיהום אוויר ואיכות החיים. לטענתו, הקמת תחנת רכבת יכולה להפוך את הפרויקט להרבה יותר סביבתי, ומעודדת מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית.
אט"ד מבקשת צו ביניים האוסר על הוועדה המחוזית מלהפקיד את התוכנית שאינה כוללת את התנאי של הקמת תחנת הרכבת כתנאי להפעלת החניון.
במכרז לסלילת הכביש ותפעולו, זכתה שפיר נתיב מהיר, והיא תשלם למדינה תגמולים בסך 186 מיליון שקל. (עת"מ 2304/06).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.