זנד מרחיבה את השת"פ עם מיקרוסופט

החברות יפתחו במשותף פתרון לשיפור ביצועים של שפת הקוד הפתוח PHP על שרתים של מיקרוסופט

זנד (Zend) נכנסת לשיתוף פעולה נרחב גם עם מיקרוסופט. על פי הודעה שפרסמה חברת הסטארט-אפ, שמפתחת כלים לפיתוח יישומי ווב מבוססי שפת PHP, החברה נכנסה להסכם ארוך טווח עם מיקרוסופט במטרה לשפר את ההרצה של PHP על שרתי האינטרנט של מיקרוסופט (Windows IIS), בדומה לביצועים של השפה על שרתי האינטרנט מבוססי הלינוקס - ה-Apache.

זנד נוסדה בשנת 1999 ע"י אנדי גוטמנס וזאב סורסקי, שסיימו את לימודיהם בטכניון. השניים פיתחו גרסה משופרת לשפת הקוד הפתוח PHP שמיועדת לפיתוח על גבי הווב ועברו עם הזמן לפיתוח יישומים המתבססים על PHP. לזנד יש מיליוני משתמשים כאשר חלק גדול מהם נעזר במוצרים על מנת לפתח יישומים בסביבת מיקרוסופט. למרות זאת, עד כה היו שיתופי הפעולה של זנד בעיקר עם חברות שתומכות בקוד הפתוח, כגון סאן, יבמ ואורקל ורק בחודשים האחרונים התחילה החברה בשיתוף פעולה טכנולוגי עם מיקרוסופט.

התוכנה של זנד מיועדת לפיתוח יישומים ארגוניים עליהם יש לעתים קרובות עומסים גדולים של משתמשים. בכדי לענות על הדרישות של הארגונים הגדולים נדרשת פעילות אופטימלית של התוכנה לשרת או מערכת ההפעלה עליה היא רצה. שיתוף הפעולה הנוכחי בין מיקרוסופט לזנד הוא ברמה הטכנית וכוונתו לשפר את היציבות של התוכנה בסביבת שרת ה-Windows Server 2003, כאשר החברות מעוניינות ששיתוף הפעולה ביניהן יהיה גם בגרסה הבאה של השרת ה-Longhorn. על פי ההודעה צפויה מיקרוסופט לפתח רכיב נוסף לשרת האינטרנט שייקרא FastCGI שישמש כממשק בין ה-PHP לשרת. התוסף אמור להיות מסופק באופן חופשי למשתמשים ע"י הורדה מאתר מיקרוסופט.

זנד נבחרה כאחד הסטארט-אפים הבולטים של "גלובס" לשנת 2006. החברה סיימה לפני כחודשיים גיוס של 20 מיליון דולר, בנוסף ל-12 מיליון דולר שגייסה לפני כן. בחברה משקיעות מספר חברות ענק בתחום המחשוב כגון SAP ואינטל.