חופשת השחרור תיחשב במניין הצינון - ורון-טל יתחיל לייעץ כבר השבוע לאלביט

אלוף (מיל') יפתח רון-טל שוחרר מצה"ל רק לפני חודש, והיה מעורב בהתקשרויות בין אלביט למשרד הביטחון

הוועדה למתן היתרים (ועדת הצינון שליד ביהמ"ש המחוזי בירושלים), אישרה לאלוף (מיל') יפתח רון-טל, לכהן כיועץ לחברת אלביט . וזאת, חודש בלבד לאחר ששוחרר מצה"ל. רון-טל אמור לתת שירותי ייעוץ אסטרטגיים חיצוניים לפיתוח עסקי אלביט בחו"ל.

לפני כמה שבועות, בהיותו במדים, מתח רון-טל ביקורת חריפה על תפקודם של הרמטכ"ל, רא"ל דן חלוץ, ושל ראש הממשלה, אהוד אולמרט, במלחמה. כן התבטא נגד תוכנית ההתנתקות. בעקבות כך הורה חלוץ על שחרורו של רון-טל לאלתר מצה"ל - והוא שוחרר ב-5 באוקטובר האחרון.

הוועדה, בראשות השופטת מרים מזרחי, החליטה לאפשר לרון-טל להתחיל לעבוד עבור אלביט החל מ-7 בנובמבר. תקופת הצינון של האלוף קוצרה בשנה לאחר שהתברר, שרון-טל יצא לחופשת שחרור ב-7 לנובמבר אשתקד, לאחר שסיים את תפקידו כמפקד זרוע היבשה.

בתפקידו כמפקד זרוע היבשה של צה"ל, היה רון-טל מעורב בקבלת ההחלטות שקדמו להתקשרות בין חברת אלביט למשרד הביטחון. בתחילת שנת 2004 נבחרה אלביט על-ידי משרד הביטחון כספק יחיד לפרויקט ההצטיידות, בעלות של מיליארד דולר. לזרוע היבשה היתה השפעה על בחירתה של אלביט על-ידי משרד הביטחון, ולרון-טל היתה מעורבות בהחלטות משמעותיות הנוגעות לעבודה עם אלביט.

המדינה, באמצעות הפרקליטות הצבאית, תמכה במתן ההיתר לרון-טל להתחיל לייעץ לאלביט החל ממחרתיים (ג'). היא הודיעה, כי במועד זה תחלוף שנת הצינון ממועד סיום תפקידו בפועל של רון-טל כמפקד זרוע היבשה.

הפרקליטות הצבאית ציינה, שרון-טל אמור לעסוק בפרויקטים בחו"ל ולא בפרויקטים של צה"ל ומערכת הביטחון. לכן אין חשש שההיתר יגרום נזק כלשהו לאינטרסים של מערכת הביטחון, או שיעניק לאלביט יתרון תחרותי.

לפני שנה קבע הפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, כי אלוף רון-טל נטל, לכאורה, מהצבא כספים שלא כדין, עבור שכר דירה. בעקבות כך עצר הרמטכ"ל את קידומו.