אסים נדל"ן ותדהר משתפות פעולה במז' אירופה: ייבנו ביחד בבולגריה למעלה מ-320 אלף מ"ר למגורים ומסחר

אסים תיכנס כשותפה לתדהר ב-3 פרוייקטים ב-3 ערים שונות במדינה * התחייבה להעמיד לטובת העיסקה הון עצמי של 9.7 מיליון אירו

חברת אסים נדל"ן, הזרוע הנדל"נית של החברה הציבורית אסים השקעות והאחים יהונתן וצח מידן חתמו הבוקר (ב') על שלושה הסכמים יזמיים עם חברת תדהר בדבר כניסתם כשותפים בשלושה פרויקטים של תדהר הנמצאים בשלוש ערים שונות בבולגריה: סופיה, ווליקו טורנובו ורזלוג. אסים התחייבה להעמיד לטובת העיסקה הון עצמי של 9.7 מיליון אירו ביחס של 90% החברה ו-10% קבוצת מידן.

הפרויקט בעיר וליקו טורנובו הממוקמת בצפון מרכז בולגריה כולל שטח של 60 דונם. בכוונת אסים ותדהר לבנות בשלבים כ-700 דירות צמודי קרקע לצד בנייה רוויה, מרכז ספורט ושטחים נוספים בשטח כולל של כ-106 אלף מ"ר. על פי ההסכם, אסים תרכוש 25% מהזכויות בפרויקט עבורם תשלם 1.3 מיליון אירו. הפרויקט מאושר לבנייה למגורים.

הפרויקט השני הכלול בהסכם שיתוף הפעולה נמצא בעיר רזלוג שהינה עיריית קיט וסקי בקרבת העיר בנסקו שבדרום מערב בולגריה. הקרקע הינה בשטח של 146 דונם והתכנון הראשוני לקרקע כולל חלוקתה לשני מתחמים, כאשר באחד מתוכננת בנייה למגורים בשטח של 148 אלף מ"ר והשנייה בשטח של 60 דונם מתוכננת להימכר לאחרים. אסים תרכוש בפרויקט זה 50% תמורת כ-6 מיליון אירו.

הפרויקט השלישי והאחרון נמצא בסופיה וכולל קרקע של 27 דונם המיועדת לבנייה של מגורים ומסחר בשטח כולל של 67,500 מ"ר. אסים תרכוש 50% בפרויקט זה. נכון להיום, הקרקע אינה מיועדת לבנייה ויש לשנות את ייעודה. בגין חלקה תשלם אסים סך של 2.4 מיליון אירו.

שיתוף הפעולה בין אסים ומידן מצד אחד וחברת תדהר מהצד השני יחייב את הצדדים להקים חברה משותפת לצורך ייזום הפרויקטים. עוד נקבע, כי הניהול השוטף של הפרויקטים יבוצע ע"י מנהל פרויקט בפיקוח תדהר בולגריה. עם זאת, כל החלטה שתתקבל תחויב באישור שני הצדדים.

לדברי מנכ"ל החברה, צבי כרמי, "מכירת הפרויקטים עשויה להניב תקבולים בהיקף של 200 מיליון אירו וזאת כמובן בכפוף להליכי שינוי יעוד וקבלת היתרים לבנייה על 250 דונמים"

אסים נדל"ן נמצאת בבעלותה המלאה של אסים השקעות בה שותפים חברת אישיד שבבעלות עורכי הדין ישראל ואיריס שמעונוב וכן חברת גולדן פוינט שבעליה הם אנשי העסקים אביחי סטולרו ומישאלה יצחקי-שולמן. אסים השקעות גייסה ביוני 50 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח לציבור, אשר ייועדו לביצוע השקעות באמצעות אסים נדל"ן.

צבי כרמי שימש עד לא מכבר כמנכ"ל קבוצת סהר פיתוח של חברת הדלק פז במשך 6 השנים האחרונות. כיו"ר חברת אסים נדל"ן מכהן אביחי סטולרו.