גייטס ובן-טלאל מבקשים לרכוש ב-3.7 מיליארד דולר את רשת מלונות "ארבע העונות"

מנהלת כ-70 מלונות פאר ואתרי נופש ביותר מ-30 מדינות ברחבי העולם

יו"ר מייקרוסופט , ביל גייטס, והנסיך הסעודי, אל-וואליד בן-טלאל, מתכננים לרכוש את מפעילת בתי המלון היוקרתיים, "פור סיזונס הוטלס אינק". ("ארבע העונות"). הצעת הרכש שלהם משקפת שווי של 3.7 מיליארד לחברה.

יו"ר ומנכ"ל פור סיזונס, איזאדור שארפ, תומך בהצעת הרכש של השניים, העומדת על 82 דולר במזומן, הודיעה היום (ב') פור סיזונס, הפועלת מטורונטו.

משפחת שארפ מתכננת לשמור על אחזקתה של 10% בחברה. גייטס ואל-וואליד מציעים לרכוש את יתרת 90% מהמניות, נאמר בהודעת "פור סיזונס".

גייטס יבצע את הרכישה באמצעות חברת ההשקעות הפרטית שלו "קסקייד", והנסיך אל-וואליד באמצעות "קינגדום הוטלס אינטרנשיונל".

מפעילות בתי מלון הפכו לאחרונה ליעדי השתלטות מועדפים עקב העלייה בביקוש לנסיעות לחו"ל. "דובאי אינטרנשיונל קפיטל" עסוקה בימים אלה בהשלמת הרכישה של "טרבלודג' הוטלס" תמורת 1.3 מיליארד דולר.

בחודש שעבר הגיעה רשת מלונות הילטון להסכם בדבר מכירת שניים מנכסיה הגדולים בבריטניה למשפחת ווג'קובסקי תמורת 417 מיליון ליש"ט.

רשת מלונות "ארבע העונות" מנהלת כ-70 מלונות פאר ואתרי נופש ביותר מ-30 מדינות ברחבי העולם. השוק האמריקני תורם כמחצית ממכירותיה. מרבית בתי המלון הפועלים תחת המותג "ארבע העונות", אך חלקם פועלים תחת המותג "ריג'נט".

רק כמחצית מהנכסים הם בבעלות הרשת, שעברה ממודל עסקי של בעלות מלאה על בתי מלון למודל של מכירת הנכסים וניהולם במסגרת הסכם חכירה בשנות ה-90.

בתי המלון ממוקמים בעיקר באתרי עסקים ונופש בעולם. המייסד, המנכ"ל והיו"ר איזאדור שארפ ומשפחתו מחזיקים בכ-65% ממניות השליטה. אל-ואליד בין טלאלא מחזיק כעת בכ-22%.

הרשת מצויה כעת בעיצומה של תנופת התרחבות, והיא מוסיפה לעצמה חמישה עד שבעה נכסים מדי שנה. בתי המלון החדשים הם במזרח התיכון, אירופה, דרום אמריקה ואסיה, שווקים בהם הרשת לא היתה פעילה במיוחד לפני כן. הרשת מפעילה באחרונה גם יחידה למכירת נופש יוקרתי בשיטת טיים-שרינג.