לידיעת הנוסעים לחו"ל: אתמול נכנסו לתוקף ההגבלות החדשות בנמלי התעופה באירופה

ניתן לשאת נוזלים בנפח עד 100 מיליליטר, בשקית שקופה, ומשקאות ובשמים שנרכשו בדיוטי-פרי

ההגבלות על נשיאת נוזלים בתיקי יד ובדיקות ביטחון מדוקדקות יותר נכנסו אתמול (ב') לתוקף בנמלי התעופה של האיחוד האירופי, והנוסעים תודרכו להקדים את בואם לנמלי התעופה, כדי למנוע עיכובי טיסות.

על פי התקנות החדשות של האיחוד, הנוסעים יכולים לקחת עימם בתיקי היד שלידם בזמן הטיסה נוזלים - כמו ג'ל לשיער או קרם עור - בנפח של עד 100 מיליליטר, בשקיות שקופות שניתן לפתוח ולארוז חזרה בקלות בבדיקות הביטחון.

בכמה נמלי תעופה נערכים לחלוקה של שקיות פלסטיות, לפחות בימים הראשונים שלאחר כניסת התקנות החדשות לתוקף. גם כוח האדם תוגבר כדי להתגבר על תקלות אפשריות.

הנוסעים יכולים לקחת איתם למטוס מזון ותרופות לתינוקות ללא הגבלה כמותית, וכן משקאות ובשמים שנרכשו בחנות הדיוטי-פרי של נמל התעופה, אך מוצרי הדיוטי-פרי חייבים להיות בשקית שקופה חתומה שאסור לפתוח.

אנשי הבטחון שבנמלי התעופה בודקים בנפרד כל מחשב נישא וכל מכשיר אלקטרוני, כמו מצלמות וידאו ורדיו.

הגבלות גודל על מטען שהנוסע נושא עימו למטוס ברחבי האיחוד האירופי ייכנסו לתוקף באפריל 2007. להוציא מקרים חריגים כמו כלי נגינה, כל נוסע יוכל להעלות תיק בגודל מקסימלי של 56X45X25 ס"מ.

בנמלי התעופה חולקו עלוני הסברה שמפרטים את השינויים. הללו, אגב, חלים גם בנמלי התעופה של אלבניה, איסלנד, קוסובו, נורבגיה ושווייץ. התקנות החדשות עובדו סופית בסוף ספטמבר, בתגובה למעצרם בבריטניה של חשודים במזימה לפוצץ מטוסי נוסעים בקווים טראנס-אטלנטיים.