עופר גלזר נפגש לפני חודש עם עבדאללה ועניין אותו בטכנולוגיה לכריית פצלי שמן

בפגישה דובר על הקצאת שטחים בירדן לשם כריית פצלי שמן, והקמת מפעל שיפיק מהם נפט ע"י הטכנולוגיה של חברת א.פ.ס.ק חום טוב

עופר גלזר נפגש לפני כחודש עם מלך ירדן, עבדאללה, בארמונו בעמאן ועניין אותו בטכנולוגיה של חברת "א.פ.ס.ק חום טוב" בשליטתו. בפגישה דובר על הקצאת שטחים בירדן לשם כריית פצלי שמן והקמת מפעל שיפיק מהם נפט באמצעות הטכנולוגיה של החברה. על-פי מקורבים לפגישה הביע עבדאללה עניין והשניים קבעו להתקדם בנושא.

גלזר אירח היום (ג') בחיפה את פרופ' זאב אייזנשטט, ראשי משרד התשתיות הלאומיות, מומחי המכון הגיאולוגי ועוד. החברה, בשליטת קבוצת גלזר, ערכה מצגת והפיקה בפועל נפט מפצלי שמן.

"עם רכישת החברה יתאפשר לנו פיתוח מואץ של משאבי אנרגיה הקיימים בישראל", אמר גלזר, "זאת באמצעות פטנט ייחודי שהמציאה החברה להפקת נפט ודלק נוזלי מפצלי שמן".

גלזר הוסיף ואמר, כי "מרבצים עצומים של פצלי שמן הנמצאים בנגב יכולים להפוך באמצעות הפטנט הייחודי של החברה לנפט איכותי, גז וחשמל ובכך להפחית בהדרגה את התלות של מדינת ישראל במקורות אנרגיה מחו"ל.

"אנו נמצאים בימים אלה במהלך מגעים ראשוניים עם קבוצות וגופים בינלאומיים מובילים בתחומי האנרגיה בעולם, במטרה לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה ומחוצה לה, כאשר המוקד יהיה הנגב".

במאי השנה רכש עופר גלזר יחד עם משקיעים נוספים 70% מחברת חום טוב, שבבעלות שמעון קזנסקי וישראל פלדמן. לפי הערכות בשוק ההון, היקף ההשקעה עומד על כמה עשרות מיליוני שקלים. מומחים העריכו כי הרווח הצפוי לחברה משימוש בתהליך שפותח מסתכם בכ-250 מיליון דולר בשנה.