מיזוג ישראלי בתחום הכרטיסים החכמים: און טראק רוכשת את נכסי סופרקום

זאת, תמורת כ-2.8 מיליון מניות * לפי ההערכה, היקפה הכספי של העסקה הוא 20-25 מיליון דולר

מיזוג בין שתי חברות ישראליות העוסקות בתחום הכרטיסים החכמים: און טראק תרכוש את נכסיה של סופרקום בתחום ה-Smart-ID וה-e-Passport, תמורת כ-2.8 מיליון מניות. ההערכה היא כי בהסכם בין החברות מדובר על מחיר ממוצע של המניה בתקופה האחרונה, כך שההיקף הכספי של העסקה הוא כ-20-25 מיליון דולר. שווי השוק של סופרקום, הנסחרת ברשימת הבולטין-בורד של הנאסד"ק ובבורסת היורונקסט, הוא כ-23 מיליון דולר.

"רכישת הנכסים מסופרקום תרחיב את בסיס הלקוחות ותכלול הזדמנויות חדשות לפתרונות ID אלקטרוניים", אמר עודד בשן, יו"ר, נשיא ומנכ"ל און טראק. "אנחנו מאמינים כי באמצעות רכישת הנכסים מסופרקום, הכוללים את הקניין הרוחני, תמצב און טראק את עצמה כספק היחידי בשוק ה-ID המסוגל לספק פתרונות כוללים לפרויקטים של ID אלקטרוני".

און טראק, המתכננת, מפתחת ומשווקת כרטיסים חכמים הפועלים ללא מגע, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-110 מיליון דולר. שתי החברות, שהתמודדו בעבר במכרז הדרכונים החכמים של ממשלת ארה"ב, רשמו הפסדים במחצית הראשונה של השנה - און טראק הפסידה כ-4.5 מיליון דולר פרופורמה וסופרקום הפסידה 1.4 מיליון דולר פרופורמה.

הנכסים של סופרקום שיירכשו על-ידי און טראק כוללים את יחידת ה-IPS (International Project Solution), יחידה המהווה על-פי הודעת און טראק כ-95% מהכנסותיה הנוכחיות של סופרקום. נציין כי במחצית הראשונה של 2006 הסתכמו הכנסות סופרקום בכ-3.8 מיליון דולר. הנכסים ישולבו בפעילות ה-Smart ID הקיימת באון טראק.

לפני כחודשיים זכתה סופרקום בחוזה גדול, בהיקף של 50 מיליון דולר, לאספקת מערכות מתקדמות להנפקת תעודות זיהוי ביומטריות לממשלה באחת ממדינות אירופה, ששמה לא צויין. החוזה הוא ל-10 שנים, כך שבכל שנה הוא יתרום כ-5 מיליון דולר להכנסות החברה.

עסקת און טראק-סופרקום צפויה להיסגר עד סוף שנת 2006. און טראק תנפיק במיוחד סכום כולל של 2.8 מיליון מניות רגילות של החברה, שיהיו תחת חסימה חוזית (lock-up), כאשר שביעית מהן ישוחררו עם השלמת העסקה. שביעית נוספת מכמות המניות תשוחרר מדי שלושה חודשים, אחרי השלמת העסקה.

עם סגירת העסקה תתמקד סופרקום בפיתוח מיזמים בתחום ה-IRMS (Incident Response Management System) וב-Active RF. "צירוף הפעילויות המשלימות יסייע ללקוחות ולעובדים שלנו", אמר אייל טוכמן, מנכ"ל סופרקום. "רכישה זו תאפשר לסופרקום לרכז את המשאבים בהזדמנויות המבטיחות בתחומי ה-IRMS וה-Active RF. אנו מאמינים שאסטרטגיה זו תוביל לסופרקום חזקה יותר וליותר אפשרויות צמיחה ורווחיות בטווח הארוך".