אלקטרה נדל"ן מכרה 2 מרכזים לוגיסטיים באירופה ברווח של 26 מיליון שקל

מכירת 2 המרכזים, הממוקמים בצרפת ובהונגריה, תניב לאלקטרה נדל"ן עודף תזרימי בסך של כ-35 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן תמכור את חלקה (42.5%) בשני מרכזים לוגיסטיים בהונגריה ובצרפת, המושכרים ליצרנית הרכב הצרפתית רנו, תמורת כ-157 מיליון שקל. בעקבות המכירה תרשום החברה רווח הון של כ-26 מיליון שקל לפני מס. מכירת הנכסים תניב לאלקטרה נדל"ן עודף תזרימי נטו בסך של כ-35 מיליון שקל וזאת לאחר החזר ההלוואות וההוצאות בגין הנכסים. העסקאות צפויות להסגר סופית עד סוף שנת 2006.

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שלמה שרף, אמר היום: "בעיסקה הנוכחית ניצלנו הזדמנות לממש את המרכזים הלוגיסטיים ברווח גבוה, מה שממחיש פעם נוספת את הצלחת האסטרטגיה של אלקטרה נדל"ן להתמקד ברכישת נכסים בעלי פוטנציאל השבחה, ושהסיכוי לממשם בעתיד ברווח הוא גבוה. אנו בוחנים בתקופה הנוכחית מספר עסקאות מהותיות באירופה ובצפון אמריקה, ואנו מאמינים כי נמשיך להגדיל את רווחי אלקטרה נדל"ן בשנים הקרובות כפי שעשינו בהתמדה עד כה".

בשבוע שעבר דיווחה אלקטרה נדל"ן על שיפור בתוצאותיה ברבעון השלישי של שנת 2006. החברה דיווחה, כי סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2006 עם רווח נקי בסך של כ-31.8 מיליון שקל, עליה של כ-123% לעומת רווחי הרבעון המקביל ב-2005, שהסתכמו בכ-14.2 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2006 הציגה אלקטרה נדל"ן גידול של כ-78% ברווח הנקי לרמה של כ-93.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-52.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-F.F.O של החברה הסתכם ברבעון השלישי של 2006 בכ-24.4 מיליון שקל, ולהערכת החברה הוא יגיע בשנה הקרובה ללמעלה מ-100 מיליון שקל, וזאת עם התחלת ההכללה של נכסים נוספים שנרכשו על ידי אלקטרה נדל"ן במהלך הרבעון השלישי.

אלקטרה נדל"ן הייתה מעורבת במהלך הרבעון השלישי בעסקאות לרכישת נכסים מניבים בהיקף כולל של למעלה מ-2 מיליארד שקל, כאשר חלקה בעסקאות אלה הגיע לכ-1.25 מיליארד שקל.

במקביל, השתתפה אלקטרה נדל"ן ביולי האחרון באחד מהמימושים הגדולים והרווחיים בשוק הנדל"ן המניב שבו היו מעורבים גורמים ישראליים. החברה, לצד דלק נדל"ן וגורמים נוספים, מכרה פורטפוליו של 7 נכסים בגרמניה, המושכרים לדויטשה טלקום, תמורת כ-1.87 מיליארד שקל. העיסקה הניבה לאלקטרה נדל"ן, שהחזיקה ב-40% מהזכויות בנכסים, רווח של כ-90 מיליון שקל לפני מס, שבא לידי ביטוי כבר במחצית הראשונה של 2006, ועודף תזרימי של כ-101 מיליון שקל.

אלקטרה נדל"ן מחזיקה בכ-78 נכסים, מתוכם 61 נכסים מניבים, בשטח כולל של כ-700 אלף מ"ר. נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, בריטניה, גרמניה, שוויץ, ארה"ב וקנדה. כמו כן, החברה שותפה בשיעור של 9.9% ב-16 בתי מלון של רשת הילטון בבריטניה.