עקב ההתעוררות בשוק המשרדים: עתידים תבנה מגדל ב-125 מיליון דולר

המגדל ברמת החי"ל בת"א יכלול 65 אלף מ"ר; מנכ"ל עתידים: מורגשת עלייה של 20% בביקושים

ההתעוררות בשוק המשרדים בחודשים האחרונים אינה פוסחת על קריית עתידים ליד רמת החי"ל. חברת עתידים, תחל בקרוב בבניית מגדל משרדים חדש בן 40 קומות שיכלול שטחי משרדים מסחר ושטחים תפעוליים בשטח של 65 אלף מ"ר.

בנוסף, יכלול המגדל שתי קומות מסחר וחניון תת קרקעי של 5 קומות ובו 1,300 מקומות חניה. היקף ההשקעה הכולל בהקמת המגדל נאמד ב-125 מיליון דולר.

המגדל ייבנה במערב הקריה בין הרחובות דבורה הנביאה, ראול וולנברג ושדרת עתידים שהוא הרחוב המרכזי בקריה.

מנכ"ל חברת עתידים אלקה אילני, אומרת כי ההחלטה לבנות את המגדל נובעת מביקושים הן בקרב חברות "חיצוניות" והן בקרב חברות השוכרות כיום שטחים בקריה ומעוניינות להתרחב.

לדבריה, "עתידים כוללת כיום למעלה מ-100 חברות והתפוסה בה מגיעה ל-99%. באופן כללי מורגשת בשוק עלייה חדה של 20% לעומת שנה קודמת בהיקף הביקושים לשכירת שטחים".

ברמת החי"ל בת"א נרשמה עלייה בדמי השכירות של 15%-20% בהשוואה לשנה הקודמת. כך למשל חברת רד בינת נכסים החלה החברה בשיווק 'מגדלי אור' במחצית 2004 במחירי שכירות של 12-13 דולר למ"ר וכיום נסגרות עסקאות ב-14-16.5 דולר למ"ר.

השטחים בבנייו נבנים ברמת מעטפת והחברות השוכרות יוכלו לבצע את החלוקה והתכנון הפנימי לפי צרכיהן. משרד זרחי אדריכלים תכנן את המגדל.

קרית עתידים משתרעת על 90 דונם ונמצאת בבעלות של עיריית ת"א ואוניברסיטת ת"א (50% כל אחד). חברת עתידים פעלה באחרונה לאישור תב"ע חדשה במתחם לצורך הגדלת זכויות הבנייה ותוספת שימושים גם למרפאות ולבי"ח, וכן לחניה.

בין החברות השוכנות במתחם קרית ההיי-טק והעסקים נמנות נס טכנולוגיות, ICQ, אוויה מדינול מרוול וחברות ביוטכנולוגיה, תוכנה ותקשורת.

האוניברסיטה ועיריית תל אביב הודיעו באחרונה כי בכוונתן למכור את המתחם במסגרת מכרז, הצפוי למשוך מתעניינים רבים. על-פי הערכות שווי המתחם נאמד ב-200 מיליון דולר.

לעת עתה עתידים אינה מוצעת למכירה אך ייתכן שזה יקרה בהמשך או תוך כדי השלמתו של הבניין החדש.

אחת הדוגמאות הבולטות להתעוררות בביקושים למשרדים בפריים לוקיישן היא שיווקו של בנק דיסקונט בשדרות רושטילד בתל אביב. המגדל משווק בחודשים האחרונים בהצלחה רבה ברמות מחירים של 21-27 דולר למ"ר, מחירים המזכירים את ימי ההייפ העליזים של 2000.

במגדל אקרשטיין C בהרצליה פיתוח הושכרו במהלך הבנייה 90% מהשטחים, זאת 3 חודשים לפני קבלת טופס 4.