קונצרן שמרוק חתם הסכם סופי לרכישת כ-33.3% ממניות קמן סחר תמורת 100 מיליון שקל

העסקה משקפת לקמן סחר שווי של 300 מיליון שקל לאחר הכסף, והיא עשויה להניב לקמן רווחי הון משמעותיים

קבוצת קמן אחזקות , בשליטת רוני אלרואי, וקונצרן ההשקעות הבינלאומי, שמרוק, חתמו על הסכם סופי להכנסת שמרוק כשותפה בעסקי הסחר של קמן.

על פי ההסכם, ישקיע קונצרן שמרוק סכום של עד 100 מיליון שקל בכ-33.33% (בדילול מלא) ממניות קמן סחר. העסקה משקפת לקמן סחר שווי של 300 מיליון שקל לאחר הכסף, והיא עשויה להניב לקמן רווחי הון משמעותיים.

קמן סחר תבצע, בסמוך להשלמת העסקה, מיזוג באופן שתועבר אליה הבעלות המלאה על חברת מנדלסון, שהוחזקה עד כה ישירות על ידי קמן אחזקות. לאחר המיזוג, תהפוך קמן סחר לחטיבת הסחר של קמן אחזקות, ותחזיק ישירות בכל חברות הסחר של קמן: מנדלסון, אלכסנדרוביץ', קידרון, איקא המחדש ובנטל.

על-פי ההסכם בין קמן לשמרוק, ישקיע שמרוק מיידית סכום של כ-20 מיליון שקל, תמורת כ-9.1% ממניות קמן סחר (6.66% בדילול מלא).

בנוסף, ישקיע שמרוק סכום של כ-30 מיליון שקל באיגרות חוב של קמן סחר, הניתנות להמרה תוך פרק זמן של 5 שנים לכ-12% ממניות קמן סחר (10% בדילול מלא).

בידי קמן מצויה הזכות לחייב את שמרוק להמיר את האג"חים, במידה וקמן סחר תעמוד בתכניותיה העסקיות, כפי שהוצגו לשמרוק.

בנוסף לכך, קיבלה שמרוק אופציה לתקופה של 30 חודשים להשקיע 50 מיליון שקל נוספים תמורת כ-18.5% (כ-16.66% בדילול מלא).

מחיר המימוש של האופציה אינו מותאם לדיבידנדים שיחולקו על ידי קמן סחר.

גיורא ענבר, מנכ"ל קמן אחזקות ויו"ר קמן סחר, אמר היום: "כניסת שמרוק לקמן סחר תסייע לקבוצת קמן להרחיב את עסקיה בשווקים הבינלאומיים, בהמשך לרכישות שביצענו לאחרונה בתחום הזורמים. אנו סבורים, כי שיתוף הפעולה עם שמרוק יבוא לידי ביטוי גם בהשקעות עתידיות שתבצע קמן. כניסת שמרוק לקמן סחר משקפת את הערך המשמעותי שנוצר בקבוצה במהלך השנה האחרונה, ואנו משוכנעים כי נשכיל לייצר ערך משמעותי נוסף לקבוצה ולבעלי מניותיה גם במהלך השנה הקרובה".