עיריית ת"א עלולה לעכב את עבודות התשתית בפרויקט הרכבת הקלה בת"א. כך נודע ל"גלובס". ראש עיריית ת"א-יפו, רון חולדאי, פנה לשר האוצר, אברהם הירשזון, והודיע כי עיריית ת"א לא תאפשר ביצוע עבודות בשדרות ירושלים, עבור הרכבת הקלה, כל עוד לא יתוקצב ויבוצע הפרויקט לשיפור דרך שלבים.
דרך שלבים הוא ציר חלופי שישמש רכבים פרטיים. הממשלה מחוייבת לקדם את הפרויקט כתנאי לקבלת האישורים הסטטוטוריים, אך הוא לא תוקצב על-ידי משרד האוצר בטיוטת התקציב ל-2007. מדובר בפרויקט שעלותו 150 מיליון שקל.
חולדאי במכתבו להירשזון כותב: "דרך שלבים היא העורק היחיד שיוכל בעתיד, הן בעת ביצוע העבודות והן בעת ההפעלה הקבועה של הקו האדום, לקשר את תושבי בת ים והדרום למוקדי התעסוקה, המסחר והבילוי שבמרכז ת"א וצפונה. יש להפוך את הכביש לדו-נתיבי כדי שיוכל לשמש תחליף לשד' ירושלים".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "אכן התקבלה פנייה של רון חולדאי בעניין. פגישה בנושא תתקיים בשבוע הקרוב".
פרויקט הרכבת הקלה בת"א נמצא בשלב מכריע. ועדת המכרזים צפויה לבחור בתוך שבועות ספורים בזוכה במכרז, מטרו-רייל או MTS. היקף פרויקט הקו האדום הוא 10 מיליארד שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.