פימי "משלחת" את אוריין לבורסה: תגייס לפי 200 מ' ש' בתחילת 2007

נכנסה להשקעה בחברת השילוח בחודש מאי האחרון * מתחילת השנה ביצעה הקרן של ישי דוידי אקזיטים בהיקף של 150-200 מיליון דולר

ישי דוידי עומד לקחת את חברת אוריין לבורסה בתחילת שנת 2007. ל"גלובס" נודע, כי בימים אלו עמלים בקרן פימי על טיוטת תשקיף לצורך ההנפקה העתידית של חברת השילוח. בין היתר נפגשו דוידי, בעל השליטה בפימי, וחבריו לקרן עם מספר חתמים מובילים, ובכוונתם להנפיק את אוריין לפי שווי של כ-200 מיליון שקל. על-פי הערכות, הגיוס יושלם לא יאוחר מאפריל 2007.

קרן פימי נכנסה לאוריין בסוף מאי האחרון. דוידי השקיע 10 מיליון דולר בתמורה ל-40% ממניות החברה, וכיום לפימי יש שליטה משותפת בחברה יחד עם חן למדן, המנכ"ל. במידה שהשווי בהנפקה אכן יהיה 200 מיליון שקל, הרי שדוידי יוכל להכפיל את השקעתו הראשונית בתוך פחות משנה.

אוריין, המתמחה בשירותי לוגיסטיקה בינלאומית, עוסקת בין היתר בשילוח אווירי, שילוח ימי ועמילות מכס, והיא מעסיקה כ-280 עובדים. יש לה שותפה אסטרטגית בינלאומית - שנקר הגרמנית, החברה מספר שתיים בעולם בלוגיסטיקה ושילוח.

נתח השוק של אוריין בייבוא לישראל הוא כ-13% ונתח השוק בייצוא עומד על 9%. סניפיה ממוקמים בנתב"ג, חיפה ואשדוד, ומחזור המכירות השנתי שלה מסתכם בעשרות מיליוני דולרים.

חברה נוספת בפורטפוליו של פימי שעושה צעדי ענק לעבר הבורסה היא קונספט, זכיינית לי קופר שבשליטת גידי גולדפינגר, המשמש גם כמנכ"ל. הקרן השקיעה בקונספט לפני כשנה וחצי בעסקת מזנין (מימון ביניים), במסגרתה תוכל להמיר את האג"ח שניתנו לה בתמורה להלוואה בכ-15%-20% ממניות קונספט. תג המחיר העתידי שיוצמד לזכיינית לי קופר יהיה קרוב לזה של אוריין - 200 מיליון שקל, ועל-פי הערכות גם הנפקה זו צפויה להתרחש לכל המאוחר בסוף אפריל 2007 . קרן פימי והבעלים גידי גולדפינגר החלו לעבוד על טיוטת תשקיף ונפגשו עם חתמים מובילים.

מכירות הקבוצה צפויות להסתכם ב-2006 ב-250 מיליון שקל, בהשוואה ל-170 מיליון שקל אשתקד. כ-200 מיליון שקל מתוך סך המכירות מקורם בפעילות בארץ. היקף הפעילות ב-2004 הסתכם ב-125 מיליון שקל, בהשוואה ל-92 מיליון שקל ב-2003. הרווח הנקי לפני מס שרשמה הקבוצה ב-2004 הוא 15 מיליון שקל. בעתיד צפויה זכיינית לי קופר להתרחב משמעותית במזרח אירופה.

גם תמי 4, אשר בה השקיעה פימי כ-5 מיליון דולר לפי שווי של 15 מיליון דולר לפני כשנתיים, נמצאת על כוונת ההנפקות. החברה, המתמחה בייצור מערכות לטיהור מי שתייה, תונפק על-פי הערכות בחלק השני של 2007, אם כי עדיין לא החלו לעמול על טיוטת תשקיף או להיפגש עם חתמים.

במהלך החודשים האחרונים ביצעה פימי אקזיטים במספר חברות בורסאיות. לאחרונה מימשה את רוב אחזקותיה בחברת ר.ה טכנולוגיות, העוסקת במתן שירותי ייצור כוללים לחברות היי-טק, ואשר אליה הזרימה לפני שלוש שנים בעסקת מזנין כ-5 מיליון דולר. על-פי הערכות בקרוב תממש הקרן את מלוא אחזקותיה בר.ה, ותצא עם סכום כולל של 10 מיליון דולר.

כמו כן מימשה הקרן את רוב אחזקותיה ביצרנית מוצרי האלומיניום לרכב, תדירגן, מכרה את חלקה בפורמולה לאמבלייז והשלימה את עסקת ליפמן שנמכרה ל-וריפון. על-פי הערכות, מתחילת השנה ביצעה הקרן אקזיטים בהיקף כולל של כ-150-200 מיליון דולר. "