מטרו-רייל: "הקרונות של MTS נכשלו ברכבת הקלה בשוויץ"

לטענתה, דו"ח רשמי בבזל קבע כי בקרונות של סימנס התגלו ליקויים שגרמו להפסקת השימוש

קונסורציום מטרו-רייל פנה שוב לוועדת המכרזים בעניין הליקויים שהתגלו בקרונות הקומבינו של חברת סימנס, השותפה במתחרה MTS, בערים שונות בעולם.

מטרו-רייל שיגרה בסוף שבוע שעבר מכתב נוסף ליו"ר ועדת המכרזים, חגי מילר, בו היא מבקשת להפסיק ולהתעלם מהניסיון של קרונות אלה. מטרו-רייל צירפה למכתבה דו"ח ביקורת רשמי של הרשות המקומית בבזל בשוויץ, שקבע, כי בקרונות שיוצרו ע"י סימנס התגלו ליקויים חמורים שגרמו להפסקת השימוש בהם. לטענת מטרו-רייל, הדו"ח מצביע על ליקוים בהיבטים הטכנולוגים והבטיחותיים.

בדו"ח מבזל נקבע כי המחיר הזול של הקומבינו יצר עדיפות כך שהשיקולים הטכנולוגיים לא נבדקו באופן יסודי.

הטענות של מטרו-רייל כלפי הקומבינו מתחלקות לשניים: קרונות הקומבינו הישנים נכשלו בעולם ולכן לוועדת המכרזסים אסור לקבל אותם; מאידך אם סימנס תציג מודל משופר סופר-קומבינו, אז הקרונות לא עומדים בתנאי הסף כיוון שסימנס לא הוכיחה שיש להם ניסיון מוצלח.

עו"ד יעקב נאמן, המייצג את מטרו-רייל, מבקש מוועדת המכרזים לקיים דיון רציני כדי להימנע מטעויות שהיו בבזל. לטענת מטרו-רייל, למרות הבעיות בקרונות חברי ועדת המכרזים ממשיכים להתעלם לחלוטין מהבעיה.

פרויקט הרבתה קלה בת"א נמצא לקראת הכרעה וועדת המכרזים צפויה לבחור זכיין תוך זמן קצר. התחרות היא בין שתי מתמודדות: קבוצת מטרו-רייל וקבוצת MTS, המתחרות על המחיר שתשלם המדינה. ידוע שהצעתה של MTS זולה ב-150 מיליון שקל.

מטרו-רייל התלוננה באחרונה גם נגד שיטת קריית המנהרות של MTS. במטרו-רייל אמרו כי חברי ועדת המכרזים לא שואלים שאלות בנושאים אקוטיים, דבר שיביא לכישלון הפרויקט. יו"ר הוועדה, חגי מילר, סירב להתייחס.

מכרז הרכבת הקלה בת"א הוא מכרז התשתית הגדול ביותר שפרסמה המדינה בשנים האחרונות. מדובר במכרז להקמת הקו הראשון - הקו האדום, בעלות של 10 מיליארד שקל. הפרויקט מקודם בשיטת ה-BOT בו נדרש הזכיין להקים לתפעל ולתחזק את המערכת ל-30 שנה. הקו האדום הוא באורך של 22 ק"מ, מבת ים ועד פתח תקווה, מתוכם 10 ק"מ במנהרה.