בן-נון: שקלתי להתפטר על רקע הפעלת התחנות בגזר ובאלון-תבור ללא רישיון ונגד החוק

דיבר בפני 50 עובדים זמניים שהתפרצו אתמול ללשכתו * חברת החשמל בתגובה: הדברים נאמרו, אך בן-נון לא יתפטר מהתפקיד

"כמעט והתפטרתי מתפקידי ביום ה' האחרון על רקע ההפעלה של תחנות הכוח בגזר ובאלון-תבור ללא רישיון בניגוד לחוק". כך אמר באחרונה מנכ"ל חברת החשמל אורי בן-נון.

בן-נון אמר את הדברים בפני קבוצה של עשרות עובדי חברת החשמל במחוז הצפוני שהתפרצו אתמול (א') ללשכתו בחיפה. העובדים מחו על כוונת הנהלת החברה לפטר 50 עובדים זמניים.

בן-נון סיפר לעובדים על הלך הרוחות בחברת החשמל והדרישה החד-משמעית להתייעל. בן-נון סיפר, כי בעקבות הפעלת תחנות הכוח ללא רישיון היה עליו לחץ גדול מצד חלק מחברי הדירקטוריון, דבר שהביא אותו לשקול התפטרות.

50 עובדים, בגיבוי הוועד הצפוני בראשות דוד ביטון, וחברי הוועדה חנן דגן ודורון משה, התפרצו לחדרו של בן-נון ודרשו ממנו למנוע את פיטורי העובדים הזמניים.

חברת החשמל מעסיקה 3,000 עובדים זמניים. על-פי הסכם קיבוצי, בתום העסקה של 10 שנים, העובדים נדרשים לסיים את תפקידם ולא מקבלים קביעות. הוועד הצפוני, ללא גיבוי של המזכירות הארצית, מנסה למנוע את הפיטורין הצפויים. בן-נון התחייב בפני העובדים ונציגי הוועד לזמן בדחיפות פגישה עם מנהל משאבי אנוש וראשי ארגון העובדים כדי למצוא פיתרון יצירתי.

דובר החברה אמר, כי במסגרת צעדי התייעלות שנוקטת החברה, יש מאמץ להגדיל את כושר הייצור ללא הגדלת מצבת העובדים. ללא קשר להתפרצות, קבע המנכ"ל פגישה עם מנהל משאבי האנוש בה דונו בבעיה, אמר. "לעניין כוונת בן-נון להתפטר, הדברים נאמרו, אך זה לא דבר שיקרה", הוסיף.