בוטל כתב האישום נגד מוטי מנשה על סחיטתו של בעלי אמפייר אונליין, נועם לניר

הצדדים הודיעו לביהמ"ש כי מנשה הציג הסברים וראיות שהקימו ספק מהמסקנה שעלתה מהראיות הנסיבתיות

בהסכמת התביעה בוטל היום (ב') בבית משפט השלום בכפר-סבא כתב האישום נגד איש העסקים מוטי מנשה באשמה של סחיטתו באיומים של נועם לניר, בעל השליטה בחברת ההימורים באינטרנט, אמפייר אונליין. התביעה הודיעה היום לבית המשפט כי היא חוזרת בה מכתב האישום ואין לה כוונה עתידית להגיש כתב אישום בשנית כנגד מנשה.

בהודעה המוסכמת, שהוגשה על-ידי נציג התביעה עו"ד עודד קלר וב"כ הנאשם עו"ד ציון אמיר, נאמר כי במועד הגשת כתב האישום היו בפני התביעה ראיות מספקות לצורך הגשת כתב האישום, ורק במועד מאוחר יותר לאחר תחילת שלב ההוכחות הציג הנאשם לתביעה הסברים וראיות תומכות שהיו בידיו ושהיה בהם כדי להקים ספק מהמסקנה המתבקשת שעלתה מהראיות הנסיבתיות.

עו"ד אמיר התחייב כי מרשו לא יגיש כל תביעה נגד הרשויות - המשטרה והפרקליטות בגין כתב האישום שהוגש נגדו.

בכתב האישום שהוגש לפני כשנה נאמר כי מנשה ובני ברכה קשרו קשר ביחד עם ישראל גואטה ביוני 2005 להפעיל לחץ ואיומים על לניר כדי שיעביר כספים למנשה. לפי כתב האישום, מאז ההנפקה המתוקשרת של אמפייר ב-10 ביוני אשתקד, הנאשמים איימו על לניר בפגיעה בגופו והטילו עליו אימה כדי להניעו להיפגש עם מנשה ולהעביר אליו כספים. בשלב מסוים, הגיש לניר תלונה במשטרה, בעקבותיה הוזהר מוטי מנשה, אך האיומים נמשכו. (ת.פ 2797/06).