עו"ד טלי דולן-גדיש: "שראל עומדת לחתום על אמנה למניעת כפל מס עם קפריסין"

לדברי היועצת המשפטית של מינהל הכנסות המדינה, ישראל עומדת לשדרג את רשת האמנות למניעת כפל מס הקיימת כיום

"ישראל תגדיל את רשת האמנות למניעת כפל מס, מעבר ל-46 האמנות עליהן היא חתומה כיום". כך אמרה היועצת המשפטית של מינהל הכנסות המדינה, עו"ד טלי דולן-גדיש, בכנס על היערכות במיסים, שקיימה היום (ג') פירמת רוה"ח פאהן-קנה GRANT-THORNTON.

לדבריה, ישראל עומדת לחתום על אמנה למניעת כפל מס עם קפריסין, וכן לשדרג את רשת האמנות הקיימת כיום. עוד אמרה, כי לאמנות למניעת כפל מס יש כיום חשיבות רבה יותר מאשר בעבר, שכן היקף העסקאות הבינלאומיות גדל, והמיסוי הבינלאומי מקבל מקום חשוב יותר בעולם המיסוי.

לדברי רו"ח יגאל רופא, מנהל מחלקת המיסים של פאהן קנה, הצעדים שביצעה קפריסין במשטר המס שלה הוכיחו את יעילותם במשיכת משקיעים למדינה ובהגדלת הביקוש לנותני שירותי מקומיים.

לדברי רופא, לקוחות המשרד בתחומים שונים - נדל"ן, ביוטכנולוגיה ומסחר - משלבים בשלוש השנים האחרונות חברות קפריסאיות במבני ההשקעות שלהם. לדבריו, משרד האוצר הראה תחילה נכונות לבצע צעדים דומים בישראל, כשהכניס לחקיקה, במסגרת תיקון 147, את משטר חברות ההחזקה הישראליות. אלא שהחקיקה נבנתה במודל מצומצם ומגביל לעומת הנוהג במדינות אירופיות, כמו הולנד וקפריסין. לכן, "בטווח הנראה לעין, המטרה עדיין רחוקה מלהגשים את עצמה".

בכנס השתתף קוסטאס יואנו, שותף במחלקת המיסים של הפירמה הבינלאומית בקפריסין, שהירצה על השקעות באמצעות חברות קפריסאיות. קוסטאס ציין את אטרקטיביות ההשקעה בקפריסין מצד תושבי חוץ בכלל ומשקיעים ישראלים בפרט, מגמה שהחלה בינואר 2004, כשהצטרפה קפריסין לאיחוד האירופי.

לדבריו, יש לכך מספר סיבות עיקריות: המס הנמוך והאחיד המוטל על רווחים בקפריסין בשיעור של 10% בלבד; הפטור ממס החל בקפריסין על הכנסות דיבידנדים ורווחי הון בידי חברות החזקה קפריסאיות; העובדה שהמשקיעים יכולים לממש את רווחי החברות הקפריסאיות באמצעות חלוקת דיבידנד או באמצעות מכירת מניות החברה, בלי שיחולו מיסים בקפריסין.