רשות ההגבלים העסקיים בודקת אם מכרז של בז"ן חיפה עלול לייצר יתרון לא חוקי לחברת פז

כפי הנראה, חברות הדלק פנו לרונית קן, וטענו כי מדובר במכרז מפלה - לאור העובדה שחברת הדלק פז, שרכשה את בית הזיקוק באשדוד, מתמודדת במכרז

רשות ההגבלים העסקיים פנתה לבז"ן חיפה, ויידעה אותה כי המכרז הבינלאומי המפלה שפרסמה היום (ג') למכירת דלקים ב-500 מיליון שקל הוא לכאורה נוגד את חוק ההגבלים העסקיים. כך נודע ל"גלובס". מדובר במכרז בינלאומי בו מוזמנים מציעים שונים לרכוש דלקים מבז"ן אולם, כל אחד מהמציעים יוכל לרכוש דלק במחיר שונה.

ברשות ההגבלים העסקיים התקבלה תלונה לגבי המכרז בהיותו מפלה בין המתחרים בניגוד לחוק, לכאורה. כפי הנראה, חברות הדלק פנו לרונית קן, וטענו כי מדובר במכרז מפלה, לאור העובדה שחברת הדלק פז, שרכשה את בית הזיקוק באשדוד, מתמודדת במכרז. חברות הדלק סבורות, כי התמודדותה של פז יוצרת אפליה חמורה במשק הדלק.

ברשות ההגבלים בחנו את הנושא לאור העובדה שבז"ן הם מונופול מוכרז וככזה, נאסר עליהם לנצל את מעמדם, בעוד יצירת אפליה בין מתחרים, עשויה להיחשב כביטוי של ניצול לרעה של מונופול. רשות ההגבלים העסקיים יידעה את בז"ן חיפה כי המכרז עלול להיחשב כניצול לרעה של מונופולין.

רשות ההגבלים מסרה בתגובה: "בז"ן חיפה היא מונופול מוכרז, וככזו חלות עליה חובות הקבועות בחוק, ובין היתר אי-ניצול לרעה מעמדה כמונופול, על-ידי אפליה של מתחרים".