ערוץ הידברות בין אל-על לראשי העדה החרדית, במטרה ליישב את הסכסוך בעניין הטיסה בשבת

אל-על טענה שאין לה שום כוונה לשנות את מדיניותה בדבר אי קיום טיסות בשבת; בתום הפגישה הודיעו הרבנים שלא יטילו חרם על אל-על

בפגישה שנערכה אמש (ג') בין אל-על לבין נציגות של ראשי העדה החרדית הוחלט לפתוח ערוץ הידברות בין הצדדים שמטרתו ליישב את הסכסוך שפרץ ביניהם בעניין הטיסה בשבת.

מצד אל-על השתתפו בפגישה מנכ"ל החברה, חיים רומנו, חבר הדירקטוריון ונציג הבעלים, עו"ד יגאל ארנון וכן פרופ' יעקב נאמן. מצד העדה החרדית השתתפו מרכז ועדת העניינים לקדושת השבת, הרב יצחק גולדקנופ, וכן רבנים נוספים המייצגים את הרבי מויז'ניץ, האדמור מגור וכן נציגו של הרב עובדיה יוסף.

במהלך הפגישה הציגו הרבנים את עמדתם וטענו שהם תומכים בשמירת הסטטוס קוו בין הצדדים. אל-על טענה שאין לה שום כוונה לשנות את מדיניותה בדבר אי קיום טיסות בשבת. בתום הפגישה הודיעו הרבנים שאין בכוונתם להטיל חרם על אל-על, וזאת בניגוד להצהרות שהושמעו בימים האחרונים מצד גורמים דתיים וחרדיים, והם אינם מתכוונים לבטל כרטיסים.
בעקבות הפגישה וההסכמות שהושגו במהלכה טרם ידוע אם תתקיים פגישת הרבנים שנועדה להיום (ד') וזאת בעקבות ההחלטה לפתוח בערוץ ההדברות.

הסכסוך בין אל-על לבין החוגים החרדיים פרץ לאחר שבעקבות שביתת ההסתדרות קיימה אל-על שלוש טיסות במהלך השבת שנועדו לחלץ נוסעים שנתקעו בשדות תעופה שונים בעולם. בתגובה לכך הודיעו החוגים החרדיים שיחרימו את אל-על. הנהלת אל-על השיבה בתגובה שאין לה שום כוונה לטוס בשבת, אך לא תהסס לנקוט בצעד דומה גם בעתיד. החוגים החרדיים איימו גם בביטול כרטיסים, אך איום זה לא יצא בסופו של דבר אל הפועל.