בסיטיגרופ לא מתרגשים מהראלי בבורסה הישראלית - ממשיכים להעריך ב"תשואת חסר" את השוק המקומי

במניות הנבחרות של בנק ההשקעות בשווקי ה-CEEMEA: טבע הישראלית * מגדירים את הממשלה הישראלית כ"חלשה ולא יציבה" * מודאגים מכך שסקטור הבנקים לא מוביל את השוק הפיננסי

בנק ההשקעות סיטיגרופ פירסם אמש סקירה מקיפה לשנת 2007 על מדינות CEEMEA אשר ישראל נכללת בינהן. סקירת CEEMEA כולל את אזורי מזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה. בסך הכול סקירתם לאזור היא חיובית וכלכלני הבנק צופים כי שנת 2007 תהייה חיובית בהמשך לארבעת השנים הקודמות (2002-2006). עם זאת התייחסותם לישראל נותרה בתחתית ההמלצה לאזור, תוך שהם נוגעים במצב הממשלה בישראל בשוק המניות ובסקטור הבנקים.

בסיטיגרופ לא מתרגשים מהראלי בבורסה הישראלית וממשיכים להעריך ב"תשואת חסר" את השוק המקומי, תוך שהם מציינים שהשוק דפנסיבי ביחס לשווקי מזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה (CEEMEA).

באופן כללי, כלכלני סיטיגרופ מציינים את ישראל בשורה של מדינות בהן נערכו בחירות בשנה האחרונה שהביאו להקמת ממשלות חלשות ולא יציבות. באשר לתנאי המאקרו בשנה הבאה הם צופים צמיחה של 4.5%, אינפלציה של 0.6%. בהקשר זה יש לציין כי תחזיות הבנק לא נראות כראליות כיוון שתחזית האינפלציה שלהם לשנה הנוכחית הינה 2.1% בעוד כעת מסתמן כי השנה תסתיים בדיפלציה (ירידת מחירים). לשנת 2008 הצפי הינו לצמיחה של 3.9% עם שיעור אינפלציה של 1.9%.

ביתר פירוט על שוק ההון הישראלי הם מציינים כי הם מאוכזבים מתוצאות הבנקים ברבעון השלישי. לדעתם תוצאות הסקטור מסמנות כי הוא לא המרכזי בשוק הפיננסי כפי שהם קיוו בעבר.

באשר למניית טבע הם מציינים כי הם קובעים לה מחיר יעד של 46 דולר הגבוה ביותר מ-40% ממחירה כעת. בהקשר הכללי הם כאמור רואים אפסייד למניה (המשתמעת ממחיר היעד הגבוה), אולם בחזרה לשוק הכללי הם לא רואים עלייה במגזר הטכנולוגי. בסך הכול בנוגע לשוק המנייתי הוא נותר דפנסיבי ביחס לאזור.

נתון מעניין נוסף אותו חוזים כלכלני סיטיגרופ הוא שער הדולר בסיום השנה הבאה. לדעתם יעמוד שער המטבע האמריקני על 4.38 שקלים בעוד כשנה.

עוד עולה מתחזיות בנק ההשקעות כי מכפיל השוק הישראלי יעמוד בסיום שנת 2006 על 10.5. המכפיל בשנת 2007 יעלה ל-13.1 ויצנח ב-2008 ל-11.1. שנת 2008 בכלל מסתמנת בסיטיגרופ כשנה בעייתית. תחזית הרווחים בשנים הקרובות מעלה כי שנת 2006 תסתכם בעלייה של 20% ברווחים. הרווחים יעלו 64% ב-2007 ויצנחו 18% ב-2008.