ראשי הארגונים הכלכליים דורשים מהאוצר ומשרד התחבורה לבטל את התוכנית לקיצוץ בתקציבים המיועדים לפיתוח התשתיות

אנו יודעים שהתשתיות לא שותפות לדיוני התקציב ושמשקלם הפוליטי קטן, אך חשיבותם לחיי אדם ולמשק אדירה ומשפיעה לטווח ארוך ולכן הקיצוץ בתקציבי הפיתוח יהיה בבחינת בכייה לדורות"

התאחדות התעשיינים, התאחדות הקבלנים, איגוד המהנדסים לבנייה ותשתית וארגון המהנדסים והאדריכלים דורשים ממשרד האוצר ומשרד התחבורה לבטל לאלתר את התוכנית לקיצוץ בתקציבים המיועדים לפיתוח התשתיות.

בפנייה משותפת של ראשי הארגונים הכלכליים לשר האוצר אברהם הירשזון ושר התחבורה שאול מופז מבקשים ראשי הארגונים להגדיל את תקציבי הפיתוח ולשריין אותם בפני קיצוצים עתידיים. ראשי הארגון יהודה שגב אברהם ליבר ד"ר יואב סרנה והאדריכל אורי שטרית כותבים במכתבם תקציבי החומש לפיתוח התשתיות לא זו בלבד שאסור להקטינם אלא יש להגדילם ולשריין אותם בפני קיצוצי תקציב עתידיים. אנחנו נמצאים בפיגור בפיתוח התשתיות פיגור שגם עם התקציבים הקיימים לפני הקיצוצים המתוכננים לא נצליח להדביק.

במכתבם ראשי הארגון כותבים עוד "אנו יודעים שהתשתיות לא שותפות לדיוני התקציב ושמשקלם הפוליטי קטן, אך חשיבותם לחיי אדם ולמשק אדירה ומשפיעה לטווח ארוך ולכן הקיצוץ בתקציבי הפיתוח יהיה בבחינת בכייה לדורות".

כידוע, מגבש אגף התקציבים משרד האוצר תוכנית לקיצוצים בהשקעות בתשתית על רקע הרצאות של המלחמה בצפון הכוונה היא לקצץ לפחות 2.3 מיליארד שקל מתקציב הפיתוח של מעצ והרכבת.

ראשי הארגון כותבים עוד מצב הכבישים בישראל כיום הוא בכי רע. מערכת הכבישים בישראל היא ברמה נמוכה . ממשלת ישראל לדורותיה בוחרת להתעלם מחשיבות פיתוח תשתיות הכבישים למרות החשיבות והתועלות בהיבטים רבים ומעל הכל בהיבט הבטיחותי. ראשי הארגון מציינים עוד כי קיצוץ של 2 מיליארד שקל בפיתוח הכבישים משמעו ביטול משרות פוטנציאליות ל-200 עובדים בענף הבנייה והתשתית. החברה הלאומית לדרכים הכחישה אתמול את הכוונה לקצץ בהשקעותיה בהיקף של 2 מיליארד שקל .

דובר החברה מסר כי הקיצוץ שעליו מדובר היום הוא 1.3 מיליארד שקלים בכל מקרה מדגישים במעצ כי לא יבוטלו פרויקטים אלא לכל היותר ידחו לוחות הזמנים בתחילת העבודות.