49. גיא אדרי, רן וגל בלינקס

תפקיד: בעלים של רשת AM:PM גיל: 35 מקום בשנה שעברה: לא דורגו

השנה שהייתה "" האחים רן וגל בלינקס וגיא אדרי לבטח לא ישכחו לעולם את שנת 2006 - השנה שבה נהפכו למיליונרים. בשנה החולפת מכרה השלישייה את רשת המרכולים התל-אביבית AM:PM, שהוקמה בשנת 2001, לדודי ויסמן, ושילשה לכיסה כ-143 מיליון שקל - קצת יותר מ-10 מיליון דולר לכל אחד.

הסיפור של השלישייה הוא למעשה אחד הסיפורים המרעננים ביותר על יזמות עסקית שאירעו בישראל בשנים האחרונות. השלושה זיהו צורך, ויישמו אותו כנגד כל הסיכויים בצורה משכנעת ביותר, בדיוק כפי שכתוב בספרי הניהול המקצועיים.

בתוך שבע שנים הם הפכו פיצוציה בודדת לרשת מרכולים המפורסמת בעיר, ובנו ביעילות ובשיטתיות את אחד המותגים החזקים בתחום הצריכה בקרב קהל היעד הצעיר והדינמי של הכרך התל-אביבי. לבסוף, הסטארט-אפ של גיא אדרי והאחים בלינקס נמכר רק בכ-30 מיליון דולר. סביר, שאם היו פועלים באותה יעילות ושיטתיות בעולם הטכנולוגי, האקזיט היה דומה אך לסכום המכירה היה מתווסף "0" אחד נוסף.

מהלך העסקים "" על מנת להבין את הצלחת הרשת שבנתה השלישייה כדאי להציץ במספרים שלה; מרשת שהתחילה בסניף בודד ומכרה בכ-14 מיליון שקל ב-2001 היא צפויה לחצות את רף ה-200 מיליון שקל בשנת 2006 ולהכיל 21 סניפים. החובות לבנקים כמעט ואינם קיימים והרווח הנקי לפני מס עומד על שיעור של כ-4.5% מהמחזור.

למרות המחמאות, לא הכול הלך בקלות ל-AM:PM. במיוחד לא בשנה האחרונה, שבה הפכה למפלצת קמעונאית של ממש, שדורשת תשומות ניהול הולכות וגוברות ומפתחת בהדרגתיות צורך במנגנון תפעולי-לוגיסטי שיטתי ומובנה.

עם זאת, גם כאן ידעה שלישיית היזמים לזהות את הנקודה הקריטית. לאחר שחלומות ההנפקה בבורסה נגוזו הם ידעו למכור את הרשת בתזמון הנכון, ואולי אף רגע לפני שהיא הופכת לתובענית מדי עבורם.

העתיד "" לאחר שמכרו את AM:PM ושלשו לכיסם סכום נכבד, נראה ששלושת היזמים הצעירים מרעננה מסודרים מבחינה כלכלית. הם עצמם התחייבו לתת ל-AM:PM שירותי ניהול בעתיד הקרוב, אך לא מן הנמנע שבעתיד הרחוק יותר הם יפנו לדרך חדשה וינסו לשחזר את ההצלחה בתחום המשיקים לרשת או אף בעולם שונה לגמרי.

באשר ל-AM:PM עצמה, הרי שאחד היעדים השאפתניים שהוצבו לה על ידי ויסמן יסמנו עבורה את היציאה מהבית התל-אביבי החם ואת החדירה לשאר ערי גוש-דן. התכנון עצמו הוא להכפיל את מספר הסניפים ב-3 השנים הקרובות ל-40 סניפים, ולהפוך את AM:PM מרשת עירונית אינטימית לרשת שאולי תשנה את תרבות הצריכה בערים נוספות בישראל.