עסקת המכירה של אפריקה במיאמי בסכנה: בכוונת הרוכשת האמריקנית לבטל ההסכם

אפריקה אמורה הייתה לרשום בגין העיסקה רווח של כ-19 מליון דולר * תחלט פיקדון של 6 מיליון דולר שהפקידה החברה הרוכשת במקרה של הפרת ההסכם

בחודש מאי, הודיעה אפריקה ישראל של לב לבייב, כי חברות בנות שלה שלה, אשר אפריקה מחזיקה כ-65% בכל אחת מהן, מכרו במיאמי מגרשים בהיקף כולל של כ-89 מליון דולר. אפריקה אמורה הייתה לרשום בגין העיסקה רווח לאחר מס בסך של כ-19 מליון דולר.

עם זאת, הודיעה היום אפריקה, כי בסמוך למועד השלמת העסקה, ביטלה הרוכשת את ההסכם בשל טענות שונות ובכלל זה טענות בדבר נזקי איכות סביבה, היתרי בניה ושעבודים על החלקות. אפריקה הודיעה, כי חברות הבנות שלה דחו טענות אלו, ודורשות כי הרוכשת תשלים את העסקה, אחרת הן יחלטו פיקדון בסך של 6 מיליון דולר, שהפקידה החברה הרוכשת בנאמנות כפיצוי מוסכם במקרה של הפרת הסכם המכר.

הרוכשת האמריקנית הודיעה, כי היא חולקת על עמדת המוכרות ודורשת את השבת הפיקדון האמור. נדגיש, כי העסקה טרם הושלמה, וכי הצדדים חלוקים בעמדותיהם אך מקיימים דיונים בנושא.

המגרשים ממוקמים בדאון טאון מיאמי וכוללים 28,700 אלף מ"ר. ההסכם בין אפריקה לרוכשת, ששמה לא נמסר, צפוי היה להיסגר תוך שלושה חודשים. כזכור, אפריקה החלה לפעול במיאמי בשנת 2004, והמגרשים האמורים נרכשו במהלך השנתיים האחרונות.