הרכישה השנתית של מרתון: חתמה על הסכם המעניק לה אופציה לרכישת סולקון תמורת 88 מיליון שקל

במידה ותממוש האופציה תקבל מרתון 68% מהון המניות * האופציה צפוייה להסגר עד אמצע חודש ינואר * מרתון תשקול את הנפקת סולקון

חברת מרתון חתמה על הסכם המעניק לה אופציה עם בעלי כל המניות בסולקון תעשיות לרכישת 68% מהון המניות המונפק בסולקון במחיר מימוש של 88 מיליון שקל. מרתון שילמה תמורת האופציה 420 אלפי שקל אשר לא יושבו לה במקרה שתחליט שלא לממש את האופציה.

על פי מתווה ההסכם מרתון תצטרך להחליט בתוך 14 יום לאחר שתקבל את הדוחות הכספיים הסקורים של סולקון לסיכום הרבעון השלישי אם ברצונה לממש את האופציה. הצפי הוא כי הדוחות יוגשו עד סוף החודש, כך שעד אמצע חודש ינואר הקרוב יקבע גורל העסקה.

סולקון הינה חברה פרטית, העוסקת בפיתוח ייצור ושווק של מערכות אלקטרוניות בעיקר בסביבות מנועי החשמל. מוצרי החברה העיקריים הם מתנעים רכים, מערכות בקרת טמפרטורה וממסרי הגנה ובקרה. על פי מרתון, סולקון צומחת בקצב העולה על 20% בשנה כאשר כ-75% ממכירות החברה הן לייצוא והיתר מכירות בשוק המקומי. מפעלה של סולקון נמצא ביוקנעם.

אם וכאשר תחליט מרתון לממש את האופציה היא תממן את הרכישה מהון עצמי וממימון בנקאי, בחלוקה ומבנה שטרם נקבעו.

שרון תוסייה-כהן, מנכ"ל מרתון השקעות: "אחרי רכישת חברת כרומת, שתורמת תרומה נאה לרווחיות מרתון, מצאנו את סולקון עם פוטנציאל צמיחה רב ועם פעילות אטרקטיבית בשווקים הבינלאומיים, והמתאימה לפורטפוליו החברות שבכוונתו לבנות במרתון. סולקון הינה מועמדת מצויינת להנפקה באחת מהבורסות במהלך השנתיים הקרובות".

בהקשר לרכישת כרומת שבוצעה בינואר השנה, דיווחה מרתון כי הרכישה סייעה לה לעבור מהפסד לרווחיות. מרתון סיימה את תשעת החודשים עם הכנסות בסך 20.6 מיליון שקל וברווח של 1.7 מיליון שקל. את חלק הארי מהכנסותיה זוקפת מרתון להכללת תוצאות כרומת.

מרתון