הנקראות ביותר

חברת התוכן הסלולרי בי קונטקט רוכשת את השליטה באתרים "לילה" ו"מקושרים"

העסקה, בהיקף 4 מיליון שקל, נועדה ליצור פלטפורמה דיגיטלית אחת לפעילות האינטרנט והסלולר

חברת התוכן הסלולרי בי קונטקט הודיעה היום (ב'), כי היא רוכשת את השליטה באתרים "לילה" ו"מקושרים". היקף העסקה, הכולל רכישת חברה נוספת למתן שירותי תשתיות אינטרנט, עומד על 4 מיליון שקל.

מההודעה עולה, כי בי קונטקט תרכוש 51% ממניות חברת האחזקות אורלי 2, המחזיקה ב-100% באתר "לילה", 33% מחברת מקושרים ואופציה מוגבלת בזמן לרכישת 18% נוספים מחברת מקושרים (כך שסך האחזקות של חברת האחזקות במקושרים יעמוד על 51%), ו-100% מחברה השלישית, שכאמור עוסקת במתן שירותי תשתיות אינטרנט.

אתר "לילה", הממוצב כאתר בילויים ותרבות פנאי, הוקם באוקטובר 2000, ומעסיק כיום 17 עובדים. לפי דיווחיו, לאתר 400 אלף משתמשים שונים בחודש. אתר "מקושרים" הינו רשת חברתית, המאפשרת למשתמשים רשומים להעלות תכנים ולשתפם ברשת. האתר מעסיק כיום חמישה עובדים.

מטרת העסקה היא להקים פלטפורמה דיגיטלית כוללת, היוצרת סינרגיה בין פעילות האינטרנט לסלולר. כך למשל, בתחום התוכן, יוכל גולש לצלם תמונה באמצעות הטלפון הסלולרי שלו, ולהעלותה באופן מיידי לאתר האישי שלו. לחלופין, יוכל לצרוך תוכן אינטרנטי בסלולר מכל מקום ובכל זמן. עבור המפרסמים המשמעות היא כלי אחד לפרסום בשתי הפלטפורמות.

לדברי ערן פפר, מנכ"ל בי קונטקנט, "בסוף היום, אנחנו מאמינים שהאינטראקציה בין האינטרנט לסלולרי תהיה קרדינלית. זה לא משהו שאפשר לעשות מחר, אבל זה יקרה". עוד אמר פפר, כי "אנחנו מניחים שמנוע הצמיחה באינטרנט נמצא בעסקים קטנים-בינוניים, ולהם קונטקנט תספק פתרון דיגיטלי של פרסום הן בסלולר והן באינטרנט".

את הפתרונות האלה מתכוונת בי קונטקט לשווק גם בברזיל, שם היא מחזיקה סניף המעסיק 23 עובדים. עם זאת, אין בכוונתה לרכוש שם אתרי אינטרנט.

בניגוד לארצות-הברית, בישראל לא זכו אתרי רשתות חברתיות להצלחה מסחררת. מסקר TNS שנערך בספטמבר השנה עלה, כי ל-12% מגילאי 13-17 יש אתר אישי, ול-16% יש עמוד ברשת חברתית. בקרב בני ה-18 ומעלה מדובר ב-3% בלבד המחזיקים עמוד רשת ברשת חברתית. בהקשר זה אומר פפר, כי עם "קצת עבודת שיווק, גם השוק הזה של רשתות חברתיות יתפתח, כמו שקורה בעולם".

כיום אין ב"מקושרים" וב"לילה" תוכן גולשים בתחום הווידאו, אולם לדברי פפר, זה צפוי להשתנות: "כל אתר בתחום הקהילות חייב שיתוף וידאו. זו אבולציה טבעית".

קונטקט תקשורת, לשעבר תטיס, הוקמה במארס 2002 ועוסקת במתן שירותי ערך מוסף לשוק העסקי ובפיתוח ושיווק של תוכן סלולרי. בדירקטוריון החברה מכהנים שחר סיידון, מבעלי סייבל השקעות, אשר שימשה בהנפקת החברה כיועצת ההנפקה, ערן פפר מנכ"ל החברה, וכן שני מייסדיה, תומר מערבי ויצחק ישראל. בשנה האחרונה הרחיבה החברה את פעילותה לחו"ל וביססה את עצמה בברזיל על-ידי חתימה על חוזים עם המפעילים הסלולריים המובילים באמריקה הלטינית. ליו"ר החברה מונה לפני כארבעה חודשים יעקב פרי, לשעבר מנכ"ל ונשיא סלקום, וכיום יו"ר בנק מזרחי-טפחות.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות