שמעיה רייכמן במו"מ לרכישת השליטה בקרן הנדל"ן המניב IPC US האמריקנית

IPC US מחזיקה כ-35 בנייני משרדים ברחבי ארה"ב בשווי כולל של כ-1.5 מיליארד דולר

איש העסקים שמעיה רייכמן, בעל השליטה בקבוצת אספן , מנהל מו"מ מתקדם לרכישת קרן הנדל"ן המניב האמריקנית IPC US. גרעין השליטה בקרן (14%) נמצא בבעלות דודו של שמעיה, איל ההון והנדל"ן הקנדי, פול רייכמן.

IPC US מחזיקה כ-35 בנייני משרדים ברחבי ארה"ב בשווי כולל של כ-1.5 מיליארד דולר. שמעיה רייכמן יגיש בתקופה הקרובה הצעת רכש למניות המונפקות והמחוזקות בידי הציבור. העיסקה תיעשה, ככל הנראה, באמצעות קבוצת אספן, ביחד עם קבוצת משקיעים המגובשת בימים אלו.

עוד נמסר, כי בנק מקומי ששמו לא נמסר, הסכים לגבות את המהלך ולהעניק את האשראי הבנקאי לעסקה.

פול רייכמן הודיע באחרונה, כי בכוונתו לעזוב את תפקידו כנאמן של קרן הנדל"ן האמריקנית. רייכמן הצהיר, כי בכוונתו להקים קרן השקעות בנדל"ן עם הון עצמי בהיקף של 3-4 מיליארד דולר אמריקני.

התקשורת הבריטית דיווחה בזמנו שמשפחת רייכמן תזרים את הכסף לחברה החדשה, שצפויה לקום בחודש מארס הבא. החברה תוקם בקנדה, ויהיו לה סניפים גם בבריטניה ולוקסמבורג.

איש העסקים בן ה-76 ואחיו ניהלו בעבר את אולימפיה ויורק (Olympia and York), אחת מחברות יזמות הנדל"ן הגדולות בעולם, אחרי First Canadian Place מטורונטו ו-world Financial Center מניו-יורק.

בשנות השמונים הקים הצמד את Canary Warf - פרויקט הנדל"ן המשרדי הגדול ביותר בלונדון - באיזור המזח של לונדון. החברה פשטה את הרגל בשנות התשעים, אך רייכמן קנה אותה בחזרה והחזיר אותה לפעילות מספר שנים מאוחר יותר. הוא הפסיד בקרב ציבורי כשניסה להפוך את החברה לפרטית בשנת 2004.

לפול רייכמן עסקים גם בישראל. חברת IPC ירושלים, שבשליטתו חתמה לפני מספר חודשים על הסכם עם מלון ריג'נסי, על זכויות הפיתוח במתחם מלון פאלאס ובית המכס, ברחוב אגרון במרכז העיר. במתחם יהיו 220 חדרים וסוויטות ב-28 אלף מ"ר, ו-14 אלף מ"ר של דירות יוקרה. המלון הוקם ב-1929 עבור המועצה המוסלמית העליונה, אך נסגר בשל קשיים, הפך לבית משרדים, ושימש את התמ"ת.

שמעיה רייכמן הגיש באחרונה הצעת רכש לרכישת חלקה של אספן בנייה בחברת הבת אספן נכסים. השווי שנזקף בעת ההודעה לחברה בעקבות ההצעה הוא 90 מיליון שקל, פרמיה של למעלה מ-90% על מחיר השוק. את הצעת הרכישה הנוכחית ביצע רייכמן באמצעות חברה פרטית נוספת שבבעלותו ובבעלות אהוד עמיר, סקאיוורדס גרופ. במקביל, פרסם רייכמן הצעת רכש מיוחדת לרכישת 5.01% ממניות אספן בנייה ופיתוח.

כיום מחזיק רייכמן באמצעות סקאיוורדס השקעות חברה פרטית בה הוא שותף עם אהוד עמיר ורוני צארום ב-41.46% ממניות אספן בניה. בנוסף, הוא מחזיק ב-3.56% מהון מניותיה באופן פרטי, כך שבפועל בבעלותו שליטה על 45% ממניות החברה.

על פי חוק החברות, על מנת להגדיל את אחיזתו בחברה על רייכמן לבצע את הקניה על ידי הצעת רכש מיוחדת. במידה והמהלך יצליח, הוא יבצר את שליטתו ויחזיק ב-50.01% ממניות החברה.

בין נכסיה של אספן נכסים ניתן למצוא את בית רובינשטיין בתל-אביב ומספר מרכזי מסחר ברחבי הארץ. בינואר האחרון מכרה לחברת מבני תעשיה את חלקה (50%) בקניון לב העיר בנצרת בכ-50 מיליון שקל.