המלכה אליזבת בפסטיבל הקולנוע הבריטי

פסטיבל הקולנוע הבריטי, שמתפקד על תקן הפסטיבל הבינלאומי הגדול ביותר בישראל, מציג השנה תוכנייה, שמעידה כי האצבע בהחלט נמצאת על הדופק, פלוס העדפה קלה לכיוונים מוסיקליים ופוליטיים. את הפסטיבל פותח אומנם הסרט הקטן אך המבטיח, Cashback, של הבמאי הצעיר שיין אליס, אבל מיד אחר כך נשלפים התותחים הכבדים.

בראש הרשימה צועד 'המלכה' המדובר של סטיבן פרירס. הסרט מתאר את המלכה אליזבת ואת המונרכיה הבריטית בימים שאחרי מות הנסיכה דיאנה. הסרט, שיצא ב-2006 באנגליה ובארה"ב, נחשב לאחת ההבטחות של 'גלובוס הזהב' וכבר זיכה את הלן מירן (בתצלום) בפרס בפסטיבל ונציה. סנסציה בריטית נוספת שנוחתת בפסטיבל היא העיבוד הקולנוע ל-History Boys - המחזה האולטרה מצליח של אלן בנט. גם The last King of Scotland, שבו משחק פורסט ויטאקר את אידי אמין, יוצר השנה הרבה עניין.

מהחזית המוסיקלית ניצבים המוקמנטרי המטריד Brothers of the head, שמספר על תאומים סייאמים שהפכו לכוכבי רוק. מי שמתקשה להתמודד יכול להתרגע עם בהייה בת שלוש שעות ב'גלסטונברי' - התיעודי על פסטיבל הרוק המיתולוגי. טמפו קצת יותר גבוה אפשר יהיה לצרוך ב-Life & Lyrics של ריצ'רד לקסטון, שמתאר את קרבות הדי-ג'ייז ואת אורח החיים הדחוס היטב של אנשי סצינת המוסיקה האורבאנית בלונדון. עוד יוקרנו יצירות וידיאו ארט על הקשר בין פורנו לאמנות, וסרטים של יוצרים ישראלים על המצב הפוליטי. 27-18 בינואר, בסינמטקי ת"א, ירושלים, חיפה ונצרת.