מיזוג ענק בשוק המעליות: שינדלר-נחושתן תרכוש פעילות ישראליפט תמורת כ-200-250 מיליון שקל

הצדדים חתמו כבר על מסמך הבנות, והעיסקה כפופה לאישורים שייתקבלו, ובראשם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן

מיזוג ענק בשוק המעליות. שינדלר-נחושתן, חברת המעליות הוותיקה בישראל, תרכוש את פעילות ישראליפט שירותים, מקבוצת חברות ישראליפט, בתמורה לכ-200-250 מיליון שקל.

שינדלר-נחושתן, היא אחת משתי חברות המעליות הגדולה בעולם, והוותיקה בענף המעליות בארץ. לחברה ניסיון נצבר של 125 שנה ואי מעסיקה כ-43 אלף עובדים בעולם.

ישראליפט היא חברת מעליות פרטית בבעלות מיכאל אילן ואחייניו. החברה הוקמה לפני כ-40 שנה על ידי יעקב אילן ז"ל, ושני בניו שלמה ז"ל ומיכאל, המשיכו את דרכו.

ישראליפט שירותים, מקבוצת חברות ישראליפט, עוסקת במתן שירותים למעליות. הקבוצה כוללת גם את ישראליפט תעשיות, המייצרת מעליות, וימ"ש השקעות, חברה לניהולפיננסי. לחברה כ-10,000 תיקי לקוחות בתחום המעליות.

במסגרת העיסקה, תרכוש שינדלר-נחושתן את פעילות ישראליפט שירותים, בעוד ישראליפט תעשיות תישאר בבעלות משפחת אילן. נודע, כי הצדדים חתמו כבר על מסמך הבנות, והעיסקה כפופה לאישורים שייתקבלו, ובראשם האישור מהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן.

עוד נודע, כי במסגרת מסמך ההבנות, התחייבה שינדלר-נחושתן להמשיך להעסיק את עובדי ישראליפט שירותים - כ-250 במספר, במשך שנתיים לפחות.

לדברי מיכאל אילן, מבעלי ישראליפט, "יש מכתב הבנות, ובדרך יש הרבה מכשולים, וביניהם גם הממונה על ההגבלים העסקים. אם זה יאושר, אולי בעוד מספר חודשים העיסקה תצא לפועל, ואז יסוכם באילו תנאים תימכר הפעילות של השירותים".

אילן הדגיש, כי ישראליפט תעשיות, שתישאר בבעלות המשפחה, "תמשיך לייצר מעליות ולמכור מעליות, ותהחרות בנחושתן". כן הדגיש, כי לאור התחייבותה של שינלדר-נחושתן להמשיך להעסיק את העובדים, הרי שמבחינת הלקוחות אין כל שינוי.