בכיר בחברה ביטחונית הואשם בהונאה בהיקף מיליון שקל ובקבלת שוחד

משה יהב, ששימש כמנהל מחלקת הרכש בחברת S.C.D, מואשם כי הונה את החברה ע"י הגדלת החיובים ששולמו לחברת השילוח מנטפילד

פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד משה יהב, בכיר בחברה ביטחונית, תושב טבעון, באשמת הונאה בהיקף של כמיליון שקל ובקבלת שוחד של כ-80 אלף דולר.

יהב שימש כמנהל מחלקת הרכש והלוגיסטיקה בחברת S.C.D שבבעלות משרד הביטחון (אלביט ורפא"ל), העוסקת בייצור אמצעי לחימה עבור כוחות הביטחון. במסגרת תפקידו היה אחראי על נושא השילוח האווירי של רכיבים שהחברה ייבאה מספקים שונים בחו"ל באמצעות חברת השילוח האווירי "מנטפילד", וכן על אישור החשבוניות שהוציאה מנטפילד עבור חב' S.C.D.

לפי כתב האישום, קשר יהב עם נאווה יצהרי, מנכ"לית מנטפילד, ועם שלמה גרינברג, מנכ"ל חברת YES GLOBAL (חברה בת של מנטפילד בניו-יורק) להונות את חברת S.C.D באמצעות הגדלת החיובים ששולמו למנטפילד.

בכתב האישום מפורטות הדרכים בהן נעברו העבירות, בהן "ניפוח" פיקטיבי של משקלי החבילות במאות אחוזים, זיוף מקור שליחת החבילות ועוד. לפי הנטען במשך מספר שנים מעלו יהב, יצהרי וגרינברג בכספי S.C.D בסכומים המוערכים בכ-200 אלף דולר.

לפי כתב האישום, קיבל יהב מידי חודש גם תקבולי שוחד שנעו בין 2,000 ל-3,000 דולר - ובסה"כ כ-80 אלף דולר - מחב' מנטפילד ו - YES GLOBAL . הכסף הופקד ישירות בחשבון הבנק של יהב בניו יורק במטרה להסתיר את מקורו.

יהב מואשם בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, זיוף בידי עובד ציבור, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה, עבירת קשר, קבלת שוחד, הפרת אמונים ובעבירה לפי איסור הלבנת הון.

ממשרד המשפטים נמסר כי אם יורשע יהב, תבקש המדינה לחלט את רכושו בשווי כספי השוחד אותם קיבל, בהתאם לחוק איסור הלבנת הון. במקביל להגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה למתן צו זמני להבטחת חילוט רכוש.

כתב אישום נוסף הוגש נגד יצהרי וחברת מנטפילד, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, קשר לקבלת דבר במרמה, זיוף ושוחד.