מנכ"ל טבעול, עמרי לוטן, עוזב את החברה לטובת ניהול פלסטרו גבת

יעזוב בתום הרבעון הראשון של 2007 עם השלמת הקמתו של מפעל טבעול בצ'כיה * מחליף טרם נמצא

מנכ"ל טבעול מקבוצת אסם , עמרי לוטן, עוזב את החברה ועובר לתפקיד מנכ"ל פלסטרו גבת הציבורית. דן פרופר, יו"ר אסם, שטבעול מהווה את אחד ממוקדי הרווח המרכזיים שלה, עוסק בימים אלה באיתור מנכ"ל חדש לטבעול. לוטן צפוי לעזוב בפועל את טבעול עם סיום הקמת מפעל טבעול בצ'כיה שחנוכתו צפויה בתום הרבעון הראשון השנה, במרץ 2007.

טבעול מציגה מכירות של כ-300 מיליון שקל עם רווחים גבוהים מאוד בענף המזון, לעומת כ-600 מיליון שקל בפלסטרו גבת שרווחיותה נמוכה יחסית. מכירות טבעול גדלו בכ-50% מאז כניסתו של לוטן לתפקיד בשנת 99' וכן גדלה הרווחיות פי חמישה. בשנה האחרונה היה לוטן אחראי על מספר משימות בפעילות טבעול באירופה כשעפ"י הסיכום עם פרופר, החלפתו נקבעה להתבצע עם השלמתן.

יצוין, כי אסם אינה מדווחת על רווחיות טבעול בנפרד, תוך שהיא מציינת בדוחותיה כי הגידול בצמיחתה וברווחיותה נובעים במידה רבה מטבעול. טבעול, שהיא יצואנית המזון הגדולה בישראל, פעלה השנה לאיתור מנהלת לפעילותה באירופה, ובאחרונה הושלמה כניסתה לתפקיד של מנהלת טבעול אירופה, קריסטין קלדן, המכהנת בתפקיד כשנה. כן פעלה החברה להקמת מפעל טבעול בצ'כיה בהשקעה של 30 מיליון דולר ולהקמת חברת שיווק של טבעול בשוודיה, שגם היא כבר הושלמה. לפיכך נותרה השלמת הקמתו של המפעל בצ'כיה, שחנוכתו, כאמור, צפויה במרץ 2007.

לוטן אמר ל"גלובס" כי הוא מעריך שיעזוב בפועל את טבעול רק באפריל 2004, לאחר שפרופר ימנה מנכ"ל אחר לטבעול ולאחר שתתבצע החפיפה עמו. אסם הודיעה היום (ב') כי תהליך חילופי המנכ"לים בטבעול נידון במשותף בחודשים האחרונים על-ידי פרופר, לוטן וגזי קפלן, מנכ"ל אסם וממקימי טבעול.

לדברי לוטן, "קשה לי מאוד עם העזיבה, אני עוזב באמצע ובשיא. זו החלטה מאוד קשה שקיבלתי לא בקלות, וגם לאחר שקיבלתי אותה אני מתייסר עם עצמי. יש לי בטבעול חברה פנטסטית עם מנהלים פנטסטיים ועם עובדים מצוינים. בשלב מסוים אתה חייב לחשוב על הקריירה שלך ולעשות החלטה, גם אם היא נראית לא הגיונית, ולהיכנס למשהו שבונה אותי הלאה. אחרת, בסוג חברה כמו טבעול, הייתי יכול להישאר עוד הרבה שנים".

לוטן סיפר, כי "באסם הציעו לי להיות בתפקיד בנסטלה בחו"ל, אבל לאחר 13 שנים שבהם חייתי בחו"ל כשעבדתי בפרוקטור אנד גמבל (לפני מינויו כמנכ"ל טבעול ב-99' - ה.מ.), ברגע שהחלטתי שאני נשאר בארץ, חיפשתי ומצאתי משהו מעניין, מאתגר".

ביחס למקום עבודתו המיועד, פלסטרו גבת, אמר כי הוא עובר ל"חברה שלא נמצאת במצב מי יודע מה טוב, אבל בשוק עם הרבה מאוד פוטנציאל, זו חברה שצריכה להמשיך לרכב על הגל של מומנטום הצמיחה החזק בקטגוריה שלה. אם היא תיקח נתח גם ממתחרים, ואני חייב להאמין בכך אחרת זו היתה התאבדות לעבור - נעשה את זה עוד יותר טוב".

לוטן הוסיף כי "בטבעול למדתי שאני יודע לא רק לשווק (לוטן עבד בתפקידי שיווק ופיתוח עסקי בפרוקטר אנד גמבל - ה.מ.) אלא גם לנהל, לבחור מנהלים ולהביא תוצאות דרך בחירת האנשים הנכונים סביבי. אני הולך ליישם את זה בפלסטרו גבת. ניסיוני בשוק הבינלאומי יתרום לפלסטרו".

בהתייחס לכישורים הנדרשים ממחליפו כמנכ"ל טבעול אמר, כי "גם בטבעול, כמו בפלסטרו, צריך ניסיון בינלאומי, שיווקי וארגוני, כי זו חברה מסובכת ומצליחה מאוד. אני אתרום לבחירת המנכ"ל הבא אבל דן (פרופר) מנהל את זה. טבעול היא הבייבי שלו. הוא גאה בה כמו שכולם גאים בחברה הזאת. גם עבורי קבוצת אסם-נסטלה היא בית. אינני מתנתק ממנה ויתכן שיום יבוא וניפגש שוב".

פרופר מסר, כי "תרומתו הגדולה של עמרי לטבעול משאירה רישומה החזק בהישגי החברה. אין ספק שטבעול מוכנה לקפיצת המדרגה הבאה שלה".

דירקטוריון פלסטרו מערכות השקיה, אישר אתמול את מינוי לוטן למנכ"ל במקום זיו מלכין שכיהן כ-5 שנים. אורי יוגב, יו"ר דירקטוריון פלסטרו שקבוצת גנדל מחזיקה ב-38% ממנה מאז 2005, אמר כי מינויו של לוטן משלים את מהלך כניסת החברה לשווקים המפותחים בעולם ההשקיה (אוסטרליה, צרפת וספרד) ולבניית צוות ש"יוביל את החברה לקפיצת מדרגה, למכירות מעל 200 מיליון דולר בשנה ולרווחיות משמעותית".