חשד: שר האוצר הירשזון לא דיווח על מעילה בעמותה של הסתדרות העובדים הלאומית

5 עובדים לשעבר בעמותת ניל"י נעצרו בחשד למעילה בהיקף 5.6 מ' ש' * במקביל נבדק חשד כי הירשזון קיבל טובת הנאה מההסתדרות הלאומית

חוקרי מפלג ההונאה במשטרת תל-אביב עצרו היום (ג') חמישה עובדים לשעבר בעמותת ניל"י (נוער יהודי למען ישראל), המסונפת להסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), בחשד שהיו מעורבים במעילה בהיקף 5.6 מיליון שקל, בשנים 2001-2003.

במסגרת הפרשה, ייתכן שיזומן לחקירה גם שר האוצר, אברהם הירשזון, לאחר שמבקר המדינה העלה חשד שידע על המעילה והשתיק אותה.

המעילה נחשפה לפני יותר משלוש שנים, לאחר שעובדיה כהן, אז יו"ר העמותה ויו"ר אגף הכספים בהסתדרות העובדים, דרש בישיבה של ועדת הכספים תוספת תקציב של 2.5 מיליון שקל עבור העמותה. מנכ"ל ההסתדרות, יצחק רוסו, סירב לדרישה ויזם בדיקה מקיפה של תקציבי העמותה. במהלך הבדיקה, התגלו לכאורה אי-סדרים באופן ניהול הכספים בניל"י, המפעילה מעונות יום מטעם הע"ל ברחבי הארץ.

מבקר המדינה בדק חשד, שכהן הודה בפני הירשזון כי מעל בכספי העמותה, כדי לסייע לאחיו שהסתבך בחובות בשוק האפור. הירשזון, כך נטען, הדיח את כהן מתפקידו, אך לא התלונן במשטרה והשתיק את הפרשה.

הירשזון אמר באחרונה בתגובה, שכאשר נודע לו על אי-הסדרים לכאורה, הוא הורה למנכ"ל ההסתדרות לבדוק את העניין ואף העבירו לבדיקת ועדת הביקורת. לדבריו, הוא שימש אז יו"ר ועדת הכספים בכנסת וכמעט שלא עסק בענייני ההסתדרות.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אמר אמש (ב') כי הוא סבור שהירשזון עבר לכאורה עבירה אתית על חוק חסינות חברי הכנסת, כשקיבל טובות הנאה מההסתדרות הלאומית. זאת, בעקבות פרסום באתר Nfc כי קיבל לכאורה רכב וולבו יוקרתי מההסתדרות, כאשר כבר שימש חבר כנסת. מזוז קבע, כי אין בדבר עבירה פלילית, אך הפנה את המתלוננת, עמותת אומ"ץ, לוועדת האתיקה של הכנסת.