כלל פיננסים: במחצית הראשונה של השנה צפויה הריבית לרדת לרמה של 4.25%-4%

המשק צפוי לצמוח בשיעור של כ-4.8% בשנת 2007 * האינפלציה צפויה להישאר ברמה נמוכה מ-2% * 2007 צפויה לסכם שנה חיובית נוספת בשוק המניות

"ציפיות אינפלציוניות מתונות והחטאת יעד האינפלציה כלפי מטה ב-2006, יחייבו את בנק ישראל להמשיך ולבצע הורדות ריבית, על מנת שהאינפלציה בשנת 2007 תתכנס בחזרה לתחום היעד של הבנק" - כך אומרים כלכלני כלל פיננסים בטוחה.

"בשונה משנים עברו, בהן בנק ישראל פעל על מנת למתן את הלחצים האינפלציוניים והחשש מהחטאת יעד האינפלציה כלפי מעלה היה גדול יותר מהחשש להחטאת יעד האינפלציה כלפי מטה - הרי שהחטאת יעד האינפלציה כלפי מטה בשנת 2006 פוגעת באמינות בנק ישראל, שיידרש להמשיך ולהוריד את הריבית, על מנת להחזיר את האינפלציה לתחום היעד (3%-1%) במהלך השנה הקרובה", הם אומרים.

להערכתם, ריבית בנק ישראל צפויה לרדת במחצית הראשונה של 2007 לרמה של 4.25%-4%, כאשר במחצית השנייה צפויות העלאות ריבית. לפיכך, בסוף 2007 הריבית צפויה להתייצב ברמה של כ 4.75%-4.5%.

"בעניין זה נציין, שבשל השפעתו הרבה של שער החליפין על מדד המחירים לצרכן (בעיקר בשל מחירי הדיור הצמודים ברובם לדולר) - למגמות בשע"ח בשנת 2007 צפויה להיות השפעה מהותית על המדיניות המוניטרית של הבנק", הם אומרים.

בנוגע לצמיחה הצפויה בשנה הקרובה מעריכים כלכלני כלל פיננסים כי הצמיחה המהירה הצפויה בכלכלה הגלובלית, יחד עם המשך הגידול בהיקפי סחר החוץ, צפויים להמשיך לתמוך בתוצר הישראלי, שצפוי לגדול בשיעור של כ-4.8% בשנת 2007.

להערכתם, על אף צמיחת התוצר המהירה הצפויה ב-2007, האינפלציה צפויה להישאר מתונה, ברמה שלמטה מ-2%. זאת בשל העלייה בפריון העבודה, שמצמצמת את הלחצים האינפלציוניים משוק העבודה ובשל החלשותו של הדולר בארץ ובעולם.

כלכלני כלל פיננסים מעריכים כי 2007 צפויה לסכם שנה חיובית נוספת בשוק המניות הישראלי. זאת, תחת ההנחה שתהיה יציבות בגורמי הסיכון, בהם עליית מחירי הנפט והתפתחויות שליליות במישור הביטחוני.

בהקשר זה הם מציינים כי האטת המשק האמריקאי והתחזקות השקל עלולות להעיב במקצת על החברות מוטות הייצוא לארה"ב - בעוד שחברות שפעילותן מושתתת על פעילות מקומית ו/או ייצוא למדינות אירופה צפויות ליהנות מסביבה מאקרו כלכלית תומכת.