רוכשי דירות באלעד תובעים את יזמיות הפרויקט: בנו מרכז מסחרי בניגוד למובטח

תובעים כ-2.7 מיליון שקל מסולל בונה, יפים פרידמן ואספן בנייה ופיתוח, בגין בניית מתחם מסחרי רחב היקף בסמוך מאוד לדירותיהם

עשרה רוכשי קוטג'ים ודירות מגורים בפרויקט קריית קהל חסידים בעיר אלעד תביעה בסך של כ-2.7 מיליון שקל נגד יזמיות הפרויקט: סולל בונה , יפים פרידמן חברה להנדסה ולבניין ואספן בנייה ופיתוח. זאת, בגין בניית מתחם מסחרי רחב היקף בסמוך מאוד לדירותיהם.

לדבריהם, במועד הרכישה הוצג בפניהם מצג לפיו מדובר בשכונת דירות יוקרתית בעלת נוף מיוחד, הצמודה לשטחים ירוקים תוך יצירת הפרדה בין הקריה לבין העיר אלעד. ואולם, בניגוד למצג שנמסר להם, הוקם על השטח הירוק המערבי מרכז מסחרי גדול, הפתוח ברוב שעות היממה וגורם לרעש, עשן ומטרד.

עוד נאמר בתביעה כי בניגוד למצגים שהוצגו לתובעים לא הקימה סולל בונה את מבני הציבור בקריה כפי שהובטח להם, וכן כי התגלו ליקויי בנייה קשים בדירות.

התובעים טוענים כי הוצג בפניהם פרוספקט, המתאר את הפרויקט וסביבתו כמקום שקט ופסטורלי, המוקף מרחבים פתוחים וירוקים, ולפרוספקט צורפה חוות דעת וברכה מזויפת לכאורה של גדולי התורה והחסידות שליט"א. זאת, מתוך ידיעה כי הדבר יעורר עניין ויעודד רכישת דירות בפרויקט.

התובעים מציינים כי סולל בונה, שיזמה ובנתה את הפרויקט, גייסה את חוות דעתם וברכתם של גדולי התורה בציניות, כיוון שידעה שחוות דעת מעין זו הינה אמצעי שיווק שאין עוררין על אמינותו.

לדברי התובעים, הם הסתמכו בין, היתר, על המלצת גדולי פוסקי ההלכה לשם קבלת ההחלטה על רכישת הדירות. הם מציינים כי בשל אופים של תושבי הקריה והעובדה כי הנתבעות, ובראשן סולל בונה, הציגו בפניהם את ברכת חכמי התורה, גבר חששם שמא התנגדותם להקמת המרכז המסחרי ולאי הקמת מבני הציבור, עלול להוביל לפתיחת חזית נגד גדולי התורה. (ת.א. 2729/06).